سردار اکبری:

سوم خرداد مظهر ایثار و مقاومت و پیروزی است

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع)، گفت: حماسه خرمشهر مصداق مقاومت کاملاً مردمی، عمومی، فراگیر، طاقت فرسا، مستمر و با ایثار بالا بود.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۹۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری با حضور یگانهای منتخب نظامی، انتظامی، بسیجیان وعشایر، خانواده معظم شهدا، یادگاران هشت سال دفاع مقدس، شورای تأمین مدیران ارشد استان در میدان صبحگاه امام رضا علیه السلام ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8سال دفاع مقدس بویژه عملیات غرورآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، گفت: سوم خردادماه یادآور رشادت ها و از خود گذشتگی های زاهدان شب و شیران روز در هشت سال نبرد نابرابر با ارتش تا بن دندان مسلح بود.

سردار علی محمد اکبری، افزود: رزمندگان ما توانستند با اتکاء بر ایمان و شهادت و شجاعت خود علاوه بر شکست قدرت پوشالی رژیم بعث عراق و کشورهای پشتیبان آن، از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و استقلال کشورمان با شایستگی دفاع کند.

وی، ادامه داد: در بین روزهای خاص دفاع مقدس، سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر مناسب ترین ایام است که می شود مظهر و تجلی گاه اوج ایثار و مقاومت و درنهایت پیروزی باشد؛ چرا که هسته های اولیه مقاومت مردمی و ایستادگی در برابر متجاوزان از همان روزهای اول جنگ در سال 59 شروع شد.

سردار اکبری، خاطرنشان کرد: حماسه خرمشهر مصداق مقاومت کاملاً مردمی، عمومی، فراگیر، طاقت فرسا، مستمر و با ایثار بالا بود. صدام تصمیم داشت سه روزه خرمشهر را فتح کند؛ اما مردم با اوج تلاش و مقاومت و از خود گذشتگی طی 35 روز این شهر را با چنگ و دندان نگه داشتند.

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در اوج مظلومیت خرمشهر سقوط کرد. نامه فرماندهی سپاه خوزستان که جزء اسناد دفاع مقدس می باشد فریاد می زند که مسلمین بداد ما برسید، ما اسلحه نداریم خدا می داند که ما تانک های دشمن را لمس می کنیم. فغان زنانه دشمن را در شبیخونهای خود شنیدیم، دشمن هرگز نتوانسته ایده های خود را عملی کند. یا از پشت تیرباران شده ایم، یا زیر تانکها له و لورده شده ایم، سلاح به دست ما برسانید. شهدای ما 25 روز است، که هنوز دفن نشده اند به داد ما برسید. ما نیاز به اسلحه و امکانات داریم.

وی، با تقسیم بندی دوران دفاع مقدس به دو بخش، افزود: اما با پایان گرفتن بحران داخلی و خلع بنی صدر از قدرت زمینه برای توجه به جنگ به عنوان مسئله اصلی فراهم شد.

سردار اکبری، گفت: بخش اول دفاع مقدس؛ از آغاز جنگ تا زمانی است که بنی صدر فرمانده کل قوا بود و این زمان حدود 9 ماه طول کشید.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در تشریح بخش دوم دفاع مقدس از زمان فرار بنی صدر به بعد، اظهار کرد: در بخش دوم جنگ شاهد حضور بسیار قوی و جدی نیروهای ارزشی در اکثر سطوح مدیریت جنگ بودیم و وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح و مردمی که همواره مورد نیاز تاکید امام عزیزمان بود شکل گرفت.

سردار اکبری، افزود: دربخش دوم جنگ که از مهرماه سال 11360 شروع شد نوع جدیدی از اقدام نظامی جهت حمله غیر کلاسیک به مرحله اجراء درآمد که با عملیاتهای کوچک قبلی کاملاً متفاوت بود. در این عملیات ها سپاه پاسداران و ارتش در کنار یکدیگر طی عملیاتهای ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس ضمن آنکه مناطق وسیعی از خاک جمهوری اسلامی را از اشغال دشمن خارج کردند، توانستیم به میزان قابل توجهی از ظرفیت و استعداد نیرویی و تجهیزات ارتش بعث را منهدم نمائیم.

این مقام ارشد نظامی، با اشاره به شتاب فزاینده کسب پیروزی های بزرگ از مهرماه 1360 به بعد و موفقیت در عملیات بیت المقدس بیان داشت: فتح خرمشهر نقطه عطف جدیدی در روند تاریخ ایران اسلامی به شمار می آید. با آزادسازی خرمشهر رسانه های جهان اعلام کردند صدام در جنگ شکست خورد.

گفتنی است: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در ادامه این مراسم به ایراد سخن پرداخت و بر توجه بیشتر به سبک زندگی اسلامی ایرانی، تقویت روحیه ایثار و مقاومت در جامعه، پرهیز از فرهنگ غربی و بیگانه، و اهتمام در زمینه امربه معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

در این مراسم از یادگاران عملیات بیت المقدس، خانواده معظم شهداء با اهدای لوح تجلیل شد.

ارسال نظرات