خبرهای داغ:

آغاز عملیات مرمت و ساماندهی آسیاب تاریخی طاووس شهر سمنان

رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان گفت: عملیات مرمت و ساماندهی آسیاب تاریخی طاووس در سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۶۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی با هدف سبک‌سازی و ساماندهی بام بنا با اجرای آواربرداری، دوغاب ریزی و پنجه کشی، شیب بندی و زیرسازی بام انجام و پس از آن نسبت به ایزوله مجدد و فرش بام اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اثر با مالکیت وقفی در اختیار بخش خصوصی است، گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، در مرمت و احیای این آسیاب تاریخی مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه مرمت این بنا تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد، افزود:  این آسیاب تاریخی در بلوار قائم شهر سمنان، قرار داشته و کاربری آینده آن سفره خانه سنتی است .

دوست محمدی گفت: تنوره آب آسیاب و سنگ آسیاب به شیوه گذشته احیاء‌ می‌شود تا با روش سنتی، آرد و نان مورد نیاز مجموعه تهیه شود.

آسیاب تاریخی طاووس یکی از آثار با ارزش شهر سمنان است که به شماره 2566 در مورخ5/11/1378 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها