مشاور علمی و مدرس فرهنگی در گفتگو با «بسیج»:

وظایف مهم نظام آموزش تربیت انسان های «خودباور» و نه «دارای غرور کاذب» است

دکتر آقا محمدی گفت: یکی از وظایف مهم نظام آموزش کشور تربیت انسان های «خودباور» و نه «دارای غرور کاذب» است.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۴۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
دکتر عهدیه آقا محمدی مشاور علمی و مدرس فرهنگی و فعال اجتماعی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت:  توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش شود. وظیفه دانشگاهها در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است. تعلیم و تزکیه نفس و آموزش فلسفه معانی زندگی به نسل های آینده از مهمترین وظایف معلمان است.
 
 آقا محمدی در ادامه افزود: در جامعه ای که علم و دانایی، محور توانمندی و توسعه جوامع بشری باشد ارتقای کیفی آموزش و تربیت نسلی پرسشگر و خلاق امری ضروری است.
 
وی گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش، توسعه مشارکت عمومی، ارتقای سلامت و بهسازی منابع انسانی از مهمترین اولویت های کاری دانشگاهها می باشد.

 وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد فکری و اخلاقی انسان های یک جامعه پویا است. آموزش و پرورش، تنها راه کمال انسان به سوی سعادت و خوشبختی است. اهمیت نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروهای متخصص، دانشمند و آشنا به علوم جدید بسیار حائز اهمیت است اگر ما بخواهیم بمانیم و کرامت داشته باشیم و آلت دست دیگران نشویم، هیچ راهی نداریم جز اینکه از علوم تجربی، تکنولوژی و دستاوردهای مثبت تمدن بشری استفاده کنیم.
 
این فعال اجتماعی در پایان گفت: یکی از وظایف مهم نظام آموزش کشور تربیت انسان های «خودباور» و نه «دارای غرور کاذب» است. باید تربیت کننده انسان هایی باشیم که بدانند ریشه در گذشته دارند، اما در دنیای امروز زندگی می کنند و باید به آینده بیندیشند.
ارسال نظرات