خبرهای داغ:
در پی اظهارت وزیر امور خارجه آمریکا درباره برنامه موشکی ایران، مقامات لشکری و کشوری نسبت به آن واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۳۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دونالد ترامپ عربستان را به‌ عنوان اولین مقصد نخستین سفر خارجی دوره ریاست‌جمهوری انتخاب کرد. اختصاص اولین ایستگاه از تور منطقه‌ای رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان سعودی حاوی پیام‌ها و پیامدهایی بر روابط واشنگتن-ریاض، تحولات منطقه است و اینکه ترامپ در ریاض پیش از هر کاری پای میز قرارداد با ملک سلمان نشسته و توافق بی‌سابقه 400 میلیارد دلاری را با وی امضا کرده که نقدترین آن فروش 110 میلیارد دلار سلاح به عربستان است، ماهیت نگاه رئیس جمهور بازرگان آمریکا به عربستان را نشان می‌دهد.

در این سفر نیز مقامات امریکایی مجددا نسبت به توان موشکی کشورمان اظهار نظر کردند و خواستار توقف آزمایشات موشکی ایران شدند؛ خواسته ای تکراری که هیچ گاه به آن توجه نخواهد شد.

 رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با عادل الجبیر همتای‌ عربستانی‌اش، اظهار داشت: امیدوارم روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری‌ خود به آزمایشات موشکی کشورش پایان دهد.

این صحبت‌های تیلرسون در حالی گفته شده که در سفر به عربستان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرارداد بزرگ نظامی با هم‌پیمان قدیمی خود به امضا رساند که شامل تمامی بخش‌ها از تجهیزات سبک تا انواع موشک می‌شود. این مسئله را نباید از یاد برد که مقامات آمریکایی همیشه در امور داخلی کشورمان با طرح موضوعات مختلف چون مسئله توانمندی موشکی دخالت می‌کنند.


سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه در واکنش به اظهارات تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها خود نمی‌گویند که چه جنایاتی با موشک‌ها مرتکب شده‌اند در صورتی که این فناوری برای ما و ساخت کشورمان است و برای دفاع کردن از سرزمین‌مان ساخته شده است. 
 
واکنش شخصیت‌های سیاسی به تکرار یک ادعا


جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه از روحانی می‌خواهیم برنامه موشکی ایران را متوقف کند، اظهار داشت: بعد از بحث هسته‌ای اولویت نظام سلطه جهانی بر روی قدرت و بازدارندگی ایران در عرصه منطقه و مقاومت است که مظهر آن قدرت موشکی کشور می‌باشد.

واکنش شخصیت‌های سیاسی به تکرار یک ادعا 

سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، در پی سخنان سخیف وزیر امور خارجه آمریکا در مورد انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، گفت: انتظارات وزیر خارجه آمریکا از رئیس جمهور ایران حاکی از نادانی مقامات آمریکا از جمهوری اسلامی ایران است.        [ 

واکنش مقامات لشکری و کشوری به اظهارات تیلرسون


بهرام قاسمى سخنگوى وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات اخير ضد ايرانى وزیر خارجه عربستان مبنى بر  لزوم توقف ازمايش های  موشكی  كشورمان اظهار داشت: فعاليتهاى موشكى ايران بخشى از سياستهاى کاملا دفاعى ايران است.      

واکنش مقامات لشکری و کشوری به اظهارات تیلرسون


سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به اظهارات اخیر تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد و اظهار داشت: سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارای استراتژی ثابتی است و علنا از سوی قدرت‌های سلطه‌گر و کشورهای متجاوز تهدید می‌شود بنابراین عقلا و شرعا کشوری که مورد تهدید است همیشه باید آماده دفاع از خود باشد.    

واکنش مقامات لشکری و کشوری به اظهارات تیلرسون
ارسال نظرات
پر بیننده ها