پژوهشگر اجتماعی گفت: در این سند آموزش های جنسی و روابط جنسی با جنس مخالف بدون چارچوب های اخلاقی ترویج و توسعه داده می شود.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۵۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

سند ننگین 2030 مسائل ضد اخلاقی را ترویج می کنددکتر مجید ابهری آسیب شناس و پژوهشگر اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با سند 2030 اظهار داشت: سند 2030 لکه ننگی در تاریخ فرهنگ جامعه ماست.

وی افزود: نهادهای وابسته به قدرت های استکباری پس از ناامیدی در جنگ سخت افزاری اهداف خود را تغییر داده و به طرف جنگ نرم حرکت کردند. تغییر جهت و با انواع ابزار های موجود برنامه ریزی های خود را انجام دادند.

دکتر ابهری عنوان کرد: چاپ و نشر کتب و مجلات به ظاهر علمی گسترش شبکه های ماهواره ای، توسعه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی از اقدامات اولیه و کاربردی سران جنگ نرم بود و با مهندسی فرهنگی برنامه هایی در جهت تضعیف ارزش های آرمانی ما تهیه و اجرا می کنند که تشکیک در باورها و ایجاد تردید در عقاید سیاسی با بدبینی جوانان به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران ابزار های این حرکت های موذیانه می باشد.

آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از اقدامات بسیار زشت و ویرانگر سند آموزشی 2030 یونسکو است که در ظاهر دلسوزانه و آموزشی با اهداف ویرانگر تهیه و به دست اجرا به کشورهای مسلمان بویژه کشورهایی همچون ایران فرستاده می شود.

وی تصریح کرد: برخی از افراد که اطلاعاتشان در مورد این سند و امثال آن ضعیف می باشد تصور می کنند ما با ماهیت آموزشی مخالفیم درحالیکه کاملاً در اشتباه بوده و آنچه که این سند را تبدیل به نقطه سیاه می کند زیربنای ضد اخلاقی و مغایر با ارزش های اسلامی آن می باشد.

این پژوهشگر اجتماعی بیان کرد: ممنوعیت آموزش های دینی در مدارس که در تمام دنیا و در ممالک مسیحی توسط کلیساها انجام می شود در این سند برای کشور ما ممنوع شده و به جای آن آموزش های جنسی و روابط جنسی با جنس مخالف بدون چارچوب های اخلاقی، ترویج و توسعه داده می شود.

ابهری افزود: در کشور سوئد که پیشگام آموزش های جنسی در مدارس ابتدائی می باشد در سال های اخیر از رفتارشناسان از جمله بنده برای آسیب شناسی نظام آموزشی و پژوهش در مورد علل 65 درصد از فرزندانی که سالانه نامشروع به دنیا می آیند درخواست کرده است. خود این کشور که پرچمدار آموزش جنسی بوده امروز به بی اساس و زیان های آن پی برده و درصدد تغییر نظام آموزشی است آنگاه ما باید تجربه سوخته و فاسد آنها را در کشورمان به کار ببریم و به طور عمد در گسترش آسیب های اجتماعی دامن بزنیم؟

وی با بیان اینکه آموزش قبل از ازدواج به جوانان امر بسیار مناسبی است گفت: این آموزش نباید در دبستان ها و پیش دبستانی های ما باشد. بنابراین کسی که خواستار اجرای این سند و امثال آن است باید بداند که روشن بینی و تدبیر رهبری و نیز پیروی نخبگان اجتماعی و علوم انسانی از ایشان به هیچ وجه اجازه نمی دهند که اینگونه اسناد ضد انسانی و مخالف معیارهای اسلامی در جامعه ما اجرا شود.

رفتارشناس اجتماعی تاکید کرد: خانواده ها باید بدانند که این سند نه تنها به رشد و تعالی فرزندان آنها کمکی نمی کند بلکه در سقوط آنها به فساد و با باتلاق گمراهی تسریع نیز می نماید چرا به جای آن از اسناد تهیه شده بر اساس علوم انسانی و آرمان های اسلامی استفاده نمی شود؟ چرا از مهارت های زندگی اسلامی استفاده نمی شود؟ منابع فراوان محورهای یاد شده هرگونه بهانه ای را از دست بهانه جویان می گیرد و و فقط دلسوزی، تعهد و اخلاص لازم است.


ارسال نظرات