برنامه‌های شبکه بهداشت شهرری برای پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و حیوان

خبرگزاری بسیج: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برنامه‌ریزی‌های مختلفی را برای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان انجام داده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۸۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ؛ بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات مجموعه گسترده‌ای از امراض را شامل می‌شود که از حیوانات به انسان منتقل‌شده و علاوه بر تأثیراتی که بر سلامتی می‌گذارد می‌تواند به دلیل آسیب‌هایی که به دام‌ها وارد می‌کند از دیدگاه اقتصادی نیز مهم باشد. به همین دلیل شبکه بهداشت شهرستان ری برنامه‌ریزی‌های مختلفی را برای مقابله با این بیماری‌ها انجام داده است.

همکاری با بخش خصوصی به‌منظور آموزش بیشتر در مطب‌ها و درمانگاه‌ها به مراجعین و ارائه آمار بیماری‌ها ازجمله این اقدامات است.

همچنین کلاس‌های آموزشی برای کارکنانی که با دام و محصولات دامی سر و کار دارند برگزارشده تا آنان اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند.

در کنار این فعالیت‌ها جلسات آموزشی به‌صورت مستمر در واحدهای تابعه شبکه برگزار می‌شود تا آگاهی عمومی در مورد این گروه از بیماری‌ها افزایش یابد.

فاطمه اقدسی کارشناس شبکه در این رابطه گفت: تجربه این سال‌ها نشان داده است که مردم در صورت داشتن آگاهی کافی به‌خوبی مراقب سلامتی خود هستند و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا با توسعه فعالیت‌های آموزشی و ارتقاء آگاهی اقشار مختلف بتوانیم از بروز و شیوع بیماری‌های مختلف پیشگیری کنیم.

 

ارسال نظرات