مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در نشست خبری

اشتغال مولد و پایدار اولویت کاری کمیته امداد کردستان در سالجاری/ اجرای 5 برنامه‌ ویژه ماه رمضان در استان

شیخی‌زاده گفت: طرح های اکرام ایتام،اطعام نیازمندان،مفتاح‌الجنه،طرح رحمت و جمع‌آوری زکات فطره 5 برنامه ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان طی ماه مبارک رمضان می باشد.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۴۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با موضوع برنامه های ماه رمضان ضمن تبریک پیشاپیش این ماه مبارک و روز سوم خرداد اظهار داشت:همکاری اصحاب رسانه با برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند کلید موفقیت در پیشبرد اهداف این نهاد در استان باشد.

 

وی توانمندسازی مددجویان را اولویت کاری کمیته امداد امام خمینی(ره) خواند و گفت: ما معتقدیم بخش عمده ای از جامعه هدف کمیته امداد با برنامه ریزی ظرفیت توانمند شدن را دارند که قدم اساسی در این راه اشتغال است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان افزود: کارهای ارزشمندی در راستای اشتغال توسط کمیته امداد و سایر نهادها انجام شده اند اما کافی نیست و باید بتوانیم اشتغال پایدار و علمی با اولویت مشاغل خرد و گروهی را برای مددجویان با پشتیبانی و فراهم نمودن زمینه انجام داد.

 

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات بیکاری و توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بحث اشتغال است، افزود: اولویت کاری کمیته امداد در سال 96 بحث اشتغال مولد و پایدار خواهد بود.

 

شیخی‌زاده در ادامه گزارشی از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان در سال گذشته ارائه داد و گفت:پرداخت کمک معیشت به 44 هزار و 675 خانوارمددجو، کمک به بازپرداخت اقساط مددجویان به 617 نفر، کمک به اجاره مسکن مددجویان 848 مورد، کمک به ه 7 هزار و 300 دانش‌آموز تحت حمایت، کمک به تامین شهریه دانشجویان به یک‌هزار و 221 نفر، کمک به امر ازدواج 4 هزار 704 زوج مددجو، پرداخت وام ضروی به 3 هزار و 919 نفر،کمک به تکمیل و بازسازی 618 مورد و بهسازی و مقام‌سازی 88 مورد مسکن مددجویان روستایی، پرداخت 3 هزار 424 مورد وام اشتغال به مددجویان و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارورزی به 8 هزار و 419 مورد از جمله این اقدامات می باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ترویج سنت های حسنه الهی در راستای کمک به نیازمندان،رفع محرومیت و مبارزه با در نظر گرفتن مشارکت های مردمی از اولویت های کمیته امداد است، گفت: از برنامه‌های مهم کمیته امداد کردستان در ماه مبارک رمضان 5 برنامه عمده و اصلی است است.

 

وی طرح اکرام ایتام را از برنامه های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) ویژه ماه مبارک رمضان نام برد و افزود: در این طرح قرار است در کل استان برای یک‌هزار و 340 نفرحامی یابی انجام شود و در طرح دوم نیز یعنی برنامه اطعام نیازمندان در کل استان بیش از 110 هزار نفر در ماه مبارک اطعام می شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان بیان داشت: طرح مفتاح‌الجنه با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی و خیرین،کمک به آزادسازی زندانیان بی‌بضاعت در قالب طرح رحمت و جمع‌آوری زکات فطره از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان طی ماه مبارک رمضان می باشد.

 

شیخی‌زاده در پایان بودجه سال 96 این نهاد در استان را اعتباری بالغ بر 226 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ نسبت به سال قبل 48 درصد رشد داشته است و اولویت اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سالجاری بحث اشتغال، مسکن و درمان مددجویان خواهد بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار