عملیات گسترده در محور «قلمون» تا «حمص»

منابع سوری از آغاز عملیات نظامی گسترده نیروهای ارتش و همپیمانان آنها در امتداد قلمون تا حومه شرقی حمص برای پاکسازی این مناطق از لوث تروریسم تکفیری خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۱۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای همپیمان و با پشتیبانی هوایی گسترده جنگنده‌های روس، عملیات نظامی در حومه شرقی حمص را آغاز کردند که تا کنون هزار کیلومترمربع شامل تعدادی روستا و سلسله جبال استراتژیکی در این منطقه را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند که در نتیجه آن ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.

یک منبع میدانی به تسنیم گفت نیروهای ارتش و همپیمانان طی این عملیات تعدادی نقاط و مواضع را هم آزاد کردند که مهمترین آنها تپه السیریتیل، تپه الشهداء، تپه ام‌طویقین و المشتل است.

نیروهای ارتش همچنین با پیشروی در جنوب شهر «القریتین»، کوه المحسه و سد القریتین و کوه الخنزیر و تپه‌های الخضاریات و الاعمده و تپه‌های ام‌طویقیه والاتصالات و ایستگاه القطار را آزاد کردند.

این در حالی است که ارتش سوریه به پیشروی خود در سایه حملات شدید جنگنده‌های روسی و سوری به مواضع و تجمعات تروریست‌های داعشی ادامه می‌دهد.

به‌گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان از صبح امروز مواضع داعش را در رشته‌کوه‌های قلمون شرقی در حومه دمشق تا جنوب تدمر در حومه حمص هدف قرار داده‌اند، در نتیجه درگیری‌ها در نزدیکی مثلث جاده «دمشق ــ بغداد ــ تدمر» جریان دارد که با نبردهای «التنف» در بیابان سوریه مرتبط است.

به گزارش تسنیم،نیروهای ارتش سوریه روز گذشته منطقه البحوث العلمیه (تحقیقات علمی) در محور مثلث تدمر ــ دمشق ــ بغداد را آزاد و در جریان آن انبارهای تسلیحاتی تروریست‌ها را کشف کردند که در آن سلاح‌های اسرائیلی ذخیره شده بود.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش مزرعه العجوزیه در غرب کارخانه شکر در شمال شهر مسکنه در حومه شرقی حلب را پس از درگیری‌های شدید با داعشی‌ها آزاد کردند.

ارتش سوریه از چند روز پیش عملیات خود را در حومه شرقی حلب علیه تروریست‌های داعشی از سر گرفته بود که تا کنون ده‌ها شهرک و روستا و مواضع مهم از جمله فرودگاه نظامی الجراح آزاد شده و نیروهای ارتش به هفت‌کیلومتری شهر مسکنه آخرین دژ تروریست‌های داعشی در حومه شرقی حلب رسیده‌اند.

خبر دیگر اینکه گروه تروریستی داعش مسئولیت دو انفجار تروریستی در محله الزهراء شهر حمص و نزدیکی ایست المستقبل در منطقه زینبیه دمشق را به‌عهده گرفته است.
ارسال نظرات