نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تبلیغ و جذب جوانان به مباحث دینی را وظیفه اصلی مبلغان دانست.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۸۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌‎الله سید احمد علم‌الهدی، در مراسم غبار‌روبی مسجد جواد‌الائمه(ع) که با حضور جمعی از مسئولان و ائمه جماعات صبح امروز ۲ خردادماه برگزار شد، گفت: اجرای فرمان الهی در دو بخش اقدام کردن و به نتیجه رسیدن تعریف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ما مکلف به اصل اقدام و عمل کردن هستیم، ابراز کرد: در راه رسیدن به نتیجه ما باید مجاهدانه عمل کنیم و نتیجه عمل خیر خود را به خداوند واگذار کنیم.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه نباید در مقابل انجام تکلیف، موانع را بهانه کرده و از سوی دیگر منتظر نتیجه دلخواه باشیم، عنوان کرد: در برخی از موارد انجام تکلیف ما در پیشگاه خداوند به نتیجه رسیده، این در حالی است که ما گمان دیگری داریم.
 
وی اضافه کرد: اگر بعد از اقدام و مجاهده‌، خود را براساس نتیجه‌ای که به دست نیاوردیم، شکست خورده تصور کنیم، این حرکت نشان‌دهنده خالص نبودن کار ما برای خداست.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: کار خالص برای خدا به نتیجه اصلی خود می‌رسد، زیرا هیچ مانعی بر سر اراده الهی نیست.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: شاید براساس تصور برخی از مردم، قیام امام حسین(ع) به نتیجه نرسید، اما خواست خدا از این اقدام مجاهدانه، گسترش استکبارستیزی در نسل بشر و در میان نژادها بود.
 
وی در خصوص دومین فرمان خدا به حضرت ابراهیم(ع) اظهار کرد: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) فرمان داد که خانه مرا تطهیر کن، این فرمان برای همه کسانی است که به مسجد خدمت می‌کنند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه میهمانی خداست و مکان این میهمانی نیز مساجد هستند، گفت: از همین رو باید مساجد را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده پذیرای از میهمانان خدا کرد.
 
فضای زیبای مساجد جذب‌کننده جوانان است
 
وی ضمن تأکید به نظافت و تطهیر مساجد بیان کرد: باید فضای پاک و زیبا در مساجد برای جوانی که به اعتبار ماه رمضان روزه گرفته، آماده کرد تا جوانان به حضور در مسجد ترغیب شوند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مکان عبادت در روح عبادت اثر‌گذار است، نسبت به زیباسازی مساجد با آیات و اسماء الهی جهت به وجود آوردن فضای معنوی برای عبادت تأکید کرد.
 
وی گفت: همان‌طور که دو رکعت نماز در حرم امام رضا(ع)، حالت معنوی مضاعف نسبت به خواندن نماز در منزل دارد، در مساجد نیز باید صفای عبادت وجود داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به ائمه‌جماعات مساجد،گفت: باز بودن شبانه‌روزی مساجد در ماه رمضان، پخش صدای اذان و اقامه نماز جماعت صبح در مساجد، باید در این ماه مورد تأکید قرار گیرد.
 
وی ضمن تأکید به تبلیغ و جذب جوانان به مباحث دینی، به عنوان کار اصلی مبلغان دینی، گفت: ماه رمضان ماه خداوند است که مساجد در این مهمانی نقش خانه خدا را ایفا می‌کنند و ائمه جماعات نیز به عنوان مهمانداران این ضیافت هستند.
 
یادآور می‌شود، در پایان مراسم غبار‌روبی و جارو‌زنی نمادین اجرا و محراب مسجد با گلاب ناب محمدی(ص) توسط آیت‌الله علم الهدی عطر افشانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها