امام جمعه تربت حیدریه گفت: وقتی که در جشن منتخب ملت عکس یک فتنه گر را در انزار عمومی نصب می کنند و دست اندرکارانی که مجوز این چنین مراسماتی را صادر کرده و نمی توانند برخی حرکات هنجارشکنانه را کنترل کنند، چگونه می توان برای اصلاح فرهنگ عمومی قدمی برداشت.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۶۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تربت حیدریه با انتقاد از فتنه گری و هنجار شکنی درمراسم جشن منتخب ملت در این شهر، گفت: وقتی که عکس یک فتنه گر را در انزار عمومی نصب می کنند و رئیس جمهور این فتنه گر را برادر خود خطاب کند، چگونه می توان برای اصلاح فرهنگ عمومی قدمی برداشت.
 
وی تصریح کرد: دست اندرکارانی که مجوز این چنین مراسماتی را در سطح شهر صادر می کنند باید مراقب فتنه گری برخی هنجار شکنان باشند و صرف اینکه جلسه ای برای فرهنگ عمومی برگزار و تناقض در گفتار و رفتار مشاهده شود، اصلاح فرهنگ عمومی امکان پذیر نخواهد بود.
 
رئیس حوزه قضایی تربت حیدریه با انتقاد از اتفاقات پیش امده در مراسم جشن منتخب ملت در این شهر، خواهان رسیدگی هر چه سریعتر به این موضوع شد و گفت: دست اندرکارانی که مجوز این چنین مراسمی را صادر کردند با رسیدگی به تخلفات ، متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی کنند.
 
محمد ابراهیم زاده با بیان اینکه این جشن متعلق به همه مردم بود و نباید جناحی عمل می شد، گفت: اگر بنا باشد در این گونه مراسمات از خطوط قرمز نظام تخطی شود و مسئولان به آن رسیدگی نکنند دیگر نمی توان اوضاع را مدیریت کرد، لذا مسئولان دست اندرکار با معرفی متخلفین از بروز هرگونه اقدامات هنجارشکانه احتمالی آینده جلوگیری کنند.
 
وی تاکید کرد: وقتی که شورای ملی پیشگیری از جرم نصب عکس این فتنه گر را ممنوع اعلام کرده ضرورتی ندارد در جشن منتخب ملت که متعلق به همه احاد مردم است این اقدام هنجار شکنانه صورت گیرد.
 
فرماندار تربت حیدریه در ادامه اظهار کرد: ما تنها مجوز این مراسم را صادر کردیم و به دست اندرکاران آن اطلاع رسانی کردیم که جشن متعلق به عموم مردم و از هرگونه اقدام تحقیرانه و خلاف قانون ممانعت شود، لذا امروز جلسه ای پیرامون این مراسم در فرمانداری تشکیل و چناچه تخلفی انجام شده باشد متخلفین به حوزه قضایی معرفی خواهند شد.
 
احمد علی موهبتی خطاب به دستگاههای متولی برنامه های فرهنگی تاکید کرد: برگزاری تمام مراسمات حوزه فرهنگی و موسسات فرهنگی هنری به جز مساجد و هیئت های مذهبی، نیاز به مجوز دارد تا در یک مسیر مناسب بتوان آن را مدیریت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها