روح الله عباسپور گفت: در دولتی که اکثر افراد جامعه وارد کننده هستند تنها عده بسیار کمی درگیر تولید هستند.دولت وارداتی نیاز چندانی به مالیات‌و تولیدکنندگان داخلی احساس نمی‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۳۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷

روح الله عباسپور عضو سابق کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی، واردات هیچ جایگاهی ندارد . واردات را می‌توان درآمدی دانست که برخلاف سود و مزد، که نتیجه فعالیت اقتصادی است بدون تلاش دولت به دست می‌آید. از اینرو درآمدهای حاصل از واردات هیچ ارتباطی با فرایندهای تولیدی  در اقتصاد داخلی کشور ندارد در اقتصاد مقاومتی نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه در دولتی که اکثر افراد جامعه وارد کننده هستند تنها عده بسیار کمی درگیر تولید آن هستند افزود:  واردات سبب تضعیف بخش خصوصی، مصرف گرایی و اتلاف منافع اقتصادی می‌شود. دولت وارداتی به علت بهره گیری از درآمدهای ناشی از واردات، نیاز چندانی به مالیات‌ها و تولیدکنندگان داخلی احساس نمی‌کند.

عباسپور در ادامه بیان داشت: اقتصادهای وارداتی، اساس واردات در آن اقتصاد در اختیار دولت است و مانع پاگیری جامعه مطلوب توسعه یافته است. در چنین شرایطی سیاست‌های توسعه ای اقتصاد مقاومتی عمدتا با موانع جدی مواجه می‌شود. متاسفانه دولت واردات بی‌رویه کالای مصرفی را در قالب کالاهای سرمایه ای و اساسی انجام می‌دهد. درراهبرد اقتصاد مقاومتی، واردات جایی ندارد.

ارسال نظرات