عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:
ثروتی گفت: عملکرد وزارت امور خارجه، صنعت ومعدن و حتی وزارت اقتصاد در صادرات محصولات غیر نفتی خوب نبوده است.همه کشورها رایزن های اقتصادی دارند که این رایزن ها در کشورهای دیگر زمینه های صادراتی را بررسی می کنند.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۲۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عملکرد وزارت صنعت و معدن در صادرات غیر نفتی و توانمندسازی بنگاه های خرد صنعتی گفت: عملکرد وزارت امور خارجه، صنعت ومعدن و حتی وزارت اقتصاد در صادرات محصولات غیر نفتی خوب نبوده است.همه کشورها رایزن های اقتصادی دارند که این رایزن ها در کشورهای دیگر زمینه های صادراتی را بررسی می کنند.

وی افزود: همان طور که مشاهده کردید 150 کشور برای بررسی صادرات محصولاتشان به کشور ما سفر کرده اند و اکم و کیف کار مطلع شده اند. موفق شدند تا در زمینه صادرات ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و... به کشورمان توفیقاتی کسب کنند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: باید این وزارت خانه ها کالاهای داخلی را برند سازی کنند و با استاندارسازی محصولات بتوانند در شبکه جهانی بازار پیدا کرده و محصولات به فروش برسانند.

کارنامه عملکرد وزارت صنعت ضعیف بود

وی افزود: این روند اکنون در کشور ما بسیار ضعیف انجام می شوند در همین راستا مجلس محترم شورای اسلامی چندین مرتبه علت بی تحرکی و لختی وزارت خارجه سؤال کردند گفتنی است که خودم هم چندین بار به کشور های مختلف سفر کرده ام و در مواجهه با سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در این وزارت خانه از نزدیک با روند کند کار ها و بی تحرکی وزارت خارجه آشنا شده ایم.

ثروتی گفت: باید این فرهنگ انتقال پیدا کند و نیروهای جوان، خلاق و با انگیزه که از نیروی جوانی برخوردار هستند به دنبال بازار یابی و موقعیت فروش محصولات در بازارهای خارجی باشند.شما برند سامسونگ را مشاهده کنید؛ سامسونگ چگونه در کشور ما نفوذ کرد و توانست در هر خانه و منزل ایرانی محصولات خود را بفروش برساند جوانان کور ما و مسئولان نیز باید به همین شکل در کشورهای خارجی بازار یابی داشته باشند.

وی افزود: ما می توانیم برخی از محصولات خود را برندسازی کنیم و در بازار های خارجی به فروش برسانیم.ما در کشور محصولاتی داریم که به لحاظ کیفی و قیمت بسیار مناسب است می تواند با محصولات دنیا رقابت کنیم.سازمان تجارت جهانی عقیده دارد که باید دروازه های کشور ها را باز کرد تا محصولات خارجی وارد آن کشورها شود و این کیفیت و قیمت کالا است که باعثث نفوذ کالا در یک فرهنگ و جامعه می شود.

ثروتی خاطرنشان کرد: همین تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار اثری مثبتی در بازار یابی دارد بر همین اساس در لاستیک های اتومبیل برندهای ایرانی بارز بسیار از برند های مشابه چینی و... بهتر است لذا باید با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب کیفیت مناسب مصولات ایرانی به در بین جامعه ایرانی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود و از طرفی نیز با تبلیغات موقعیت بازارهای جهانی لاستیک های ایرانی در بهبود بخشیم.در صادرات غیر نفتی باید نمایشگاه های زیادی در کشور راه اندازی کرد و با استفاده از بازار های جهانی و توسعه صادرات بیندیشیم.

ارسال نظرات