دکتر ابوالحسنی: نیمی از کاراته کاران اعزامی به المپیک پرورش یافته بسیج خواهند بود

رئیس هیئت کاراته بسیج گفت: نیمی از کاراته کاران اعزامی به المپیک پرورش یافته بسیج خواهند بود.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۱۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد ابوالحسنی، رییس هیئت کاراته‌ بسیج و عضو هیئت رییسه‌ فدراسیون کاراته در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج با اشاره به برنامه های سال 96 این هیئت گفت: در سال جاری برابر برنامه کلان سازمان ورزش بسیج و باشگاه مقاومت کار را دنبال می کنیم، یکی از برنامه ها المپیاد ورزشی بسیج است که به عنوان رقابت های قهرمان کشوری در رشته کاراته محسوب می شود و در مرداد ماه برگزار خواهد شد،کاراته یکی از رشته هایی است که در رقابت های المپیاد همه استان ها با تیم های کامل شرکت می کنند و مسابقات سنگینی است.

وی افزود: در ادامه برنامه هایمان در سال 96، نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشوری بسیج و پایگاه های استعدادیابی در کنار برخی از کاراته کارانی که سال گذشته با ما همکاری می کردند، تیم باشگاه مقاومت را برای شرکت در لیگ آینده سازان کاراته تشکیل می دهند.البته در حال حاضر بیش از 50 درصد تیم کاراته باشگاه مقاومت را بچه های پایگاه های قهرمانی تشکیل می دهند که امیدواریم این درصد سال به سال بیشتر هم شود. این دو برنامه اصلی هیئت کاراته است که انجام می شود.

رئیس هیئت کاراته بسیج در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات جایزه بزرگ، اظهار داشت: دیگر برنامه مان، برگزاری مسابقات جایزه بزرگ در پایان سال با همکاری فدراسیون کاراته خواهد بود، بسیج متولی است و چند تیم فدراسیون معرفی می کند و مسابقات برگزار می شود.

دکتر ابوالحسنی اظهار داشت: دو برنامه آموزشی کلاس ارتقای داوری و مربیگری هم در برنامه های سال 96 هیئت کاراته بسیج قرار گرفته و هماهنگی های آن با فدراسیون انجام شده که در طول سال این دوره برگزار شود.

وی درباره امضای تفاهم نامه همکاری با فدراسیون هم خاطر نشان کرد: هماهنگی های اولیه برای امضای تفاهم نامه انجام شده و دو طرف همکاری های مشترکی درباره کلاس های آموزشی، ارتقای توان رزمی پاسداران و اعزام تیم های باشگاه مقاومت به مسابقات بین المللی، انجام کارهای فرهنگی در مسابقات انجام خواهند داد.

دکتر ابوالحسنی که به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون کاراته منصوب شده، در این باره گفت: در سال های گذشته هم به عنوان عضو هیئت رئیسه و مشاور با فدراسیون همکاری کرده ام و با انتخاب آقای فرجی هم به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شدم که این حضور در فدراسیون به پیشبرد کارها کمک می کند.

رئیس هیئت کاراته بسیج درباره اینکه برنامه های بسیج پس برای  رشته کاراته پس از المپیکی شدن هم تاکید کرد: فدراسیون که برنامه ریزی خوبی دارد، در بسیج هم با توجه به برگزاری مسابقات قهرمان کشوری، حضور در لیگ و تقویت پایگاه های قهرمانی و استعدادیابی مان می توانیم در معرفی قهرمانان و پشتوانه سازی برای رشته کاراته موثر باشیم. کما اینکه در حال حاضر حداقل 50 درصد ملی پوشان رده های مختلف رشته کاراته، ورزشکارانی هستند که الان در تیم های بسیج هستند یا قبلا بوده اند.

وی در پایان گفت:  بسیج بستر خوبی برای پرورش قهرمانان کاراته فراهم کرده و خروجی های خوبی داشته است. در المپیک هم امیدواریم که نیمی تیمی که به این رقابت ها اعزام می شود، بچه های بسیجی باشند که در رقابت های بسیج رشد کار کرده اند.

 

ارسال نظرات