خبرهای داغ:
رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان خبر داد

برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجویی استان همدان/ جمع‌آوری آثار ۱۵۲ شهید دانشجوی استان همدان

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان از برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجویی استان همدان با حضور مسئولین کشوری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۹۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منصور غلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشکر از عموم مردم برای حضور پرشور در انتخابات اظهار داشت: حضور حداکثری باعث رضایت خاطر رهبر وعزت و سربلندی کشور در سطح بین‌الملل شد.

وی با بیان اینکه مردم با حضور حداکثری ثابت کردند که برای تحقق آرمان های نظام و حضور در سطح بین‌الملل ارزش و جایگاه قائل هستند، افزود: حضور در انتخابات در پیشبرد اهداف نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان با عنوان اینکه در مجموعه برنامه های انتخاباتی تمرینی که کاندیدا و طرفداران آنها انجام داده اند نیاز به بازنگری دارد، افزود: بازنگری مورد نظر آن است که باید از فضای شعاری و حرکت های هیجان‌انگیز و تهیج حامیان کاندیدا به سمت ارائه برنامه ها و تحلیل های علمی و منطقی حرکت و آن را تقویت کنیم که در این دوره جایگاهش ضعیف بود.

وی با بیان اینکه در انتخابات این دوره وجود رسانه‌های مجازی جایگاه های خوبی داشت، عنوان کرد : با این شرایط دسترسی آسان برای مردم فراهم بود و ارتباطات در فضای مجازی در سطح گسترده تر از رسانه های مکتوب قرار داشت.

غلامی در همین خصوص با اشاره به اینکه در انتخابات دوره‌های آتی شاهد رفتارهای علمی تر، قوی تر و با ارزیابی دقیق تر و جدی تری از مردم خواهیم بود، اضافه کرد: نگاه به اهمیت و جایگاه فضای مجازی و زیر ساخت هایی که وجود دارد برای چهار سال بعد تقویت بیشتری خواهد داشت و کشور از آن بی نصیب نخواهد بود.

وی از برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجویی استان همدان با حضور مسئولین کشوری خبر داد و عنوان کرد: این مراسم روز چهارشنبه سوم خرداد همزمان با نماز مغرب و عشا و با سخنرانی امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی در مسجد دانشگاه بوعلی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان با بیان اینکه اولین کنگره در سال ۹۳ با حضور سردار رحیم صفوی در مسجد دانشگاه بوعلی برگزار شد، ابراز داشت: در این مراسم بیش از ۳ هزار نفر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در طول یک سال و نیم بعد از اولین کنگره ۵۰ دیدار با خانواده شهدای دانشجو توسط اعضای ستاد، روسا و مسئولین دانشگاه صورت گرفت، تصریح کرد: در این خصوص بیشترین کمک توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و دیگر دانشگاه‌ها هم به نسبت مشارکت کردند.

غلامی با اشاره به هدف از برگزاری کنگره ابراز داشت: دانشجویان دانشگاه در حال تعویض هستند و نیاز به تداوم حرکت فرهنگی در زمان های مختلف در بین دانشجویان جدید است.

وی گفت : با این برنامه ها در صدد این هستیم که چهره های نورانی از شهدا که در دوره دانشجویی خود در فعالیت های قبل از انقلاب، زمان انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند و از خود رشادت هایی نشان دادند و در کشور از آنها به عنوان قهرمانان و پیشکسوتان و حماسه آفرینان یاد می شود به مردم استان و به خصوص جوانان و دانشجویان معرفی کنیم تا با آنها و راه و روش آنها آشنا و به خودباوری برسند و ما هم به آنها میدان دهیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان از ۱۵۲ شهید دانشجو موفق به جمع آوری آثار شده ایم، گفت: این شهدای استان در دانشگاه‌های مختلف کشور تدریس می کردند.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده در این مراسم ۳ هزار نفر شرکت کنند که۲ هزار نفر دانشجو و یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم باشد که برای آن اطلاع رسانی صورت گرفته است.

غلامی در خصوص دیگر برنامه های کنگره به رونمایی کتاب با محتوای وصیت نامه شهدا و خاطرات خانواده آنان اشاره و عنوان کرد: مداحی ، خاطره گویی، روایتگری و معرفی آثار فرهنگی از شهدای دانشجویی از دیگر برنامه های مراسم است.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای دانشجو هر دوسال یک بار تکرار خواهد شد، تصریح کرد: برای بررگزاری دومین کنگره نیز ۱۰ جلسه در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیری برگزار شده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان تصریح کرد : از جمله این برنامه ها برگزاری جشنواره عکس دانشجویی و برنامه های ورزشی و فرهنگی تحت عنوان یادواره کنگره دانشجویان شهید استان تدارک دیده شد که دانشگاه های مختلف مسئولیت مختلفی را برعهده گرفتند و آن را اجرا کردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار