در اردیبهشت ماه سال جاري تعداد ترددها در جاده های کشور حدود 484 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 21 ام کشور را داراست.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۹۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 58 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در اردیبهشت ماه سال جاري تعداد 8.278.404 تردد وسيله نقليه در 29 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (58 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

ایرج دست نشان افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده های کشور حدود 484 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 21 ام کشور را داراست.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان ااظهار داشت: بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 436.618 تردد و محور ابهر-خرمدره با 389.617 تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه رود با 174.42 جابجایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:25 درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است که برابربا تردد 2.148.512 وسيله نقليه سنگين است . در حالیکه میانگین کشوری 16% بود و استان زنجان در رتبه 7 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد. ميانگين كاركرد دستگاههاي ترددشمار در اين مدت 98 درصد بوده‌است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان اظهارداشت : ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، 205 وسيله نقليه در هر ساعت بوده است. ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت 345 وسيله نقليه مي‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه 21 را در كشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 636 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورگرماب – زرینه رود با 23 تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست نشان یادآورشد:با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه هاي استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می¬شود جمعا 3.833.546 تردد است که حدود 46 % از کل تردد در محورهای استان مي‌باشد.

ارسال نظرات