یک کارآفرین نمونه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد:

عدم شناخت از برندهای ایرانی و شکست حتمی عرصه تولید ملی

اسدی گفت: ایجاد شناخت از تولیدکننده ها در این روزگاری که هر کارخانه ایرانی به آن نیاز دارد تا مردم بجای خرید کالای خارجی از تولید ملی حمایت کنند، متاسفانه برای مسوولی مهم نبوده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۸۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶

رضا اسدی کارآفرین و تولیدکننده نمونه استان مرکزی شهرستان کمیجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تجربیات خود از تولید زعفران که باعث شده تا زعفران را از مرکزیت استان خراسان رضوی بیرون آورد گفت: قریب به 13 سال است که در تولید زعفران مشغول کشاورزی و اشتغال زایی هستم. چنانچه در ابتدا 20 کیلو از مشهد برای امتحان کردن و بررسی شهر و روستا  به اراک آوردیم.

وی افزود: پس از فراهم کردن بستر های مورد نیاز برای کاشت زعفران، شروع به تولید انبوه در سطح شهر و در حال حاضر در استان کردیم. شرایط سخت گیرانه و همچنین عدم توجه مسوولین باعث شد تا محصولات ما معرفی نشود و کار ما فقط در داخل کشور با چند شرکت معرفی شده است و خیلی از مردم ما هم حتی نمی دانند!

این کار آفرین عنوان کرد: ایجاد شناخت از تولیدکننده ها در این روزگاری که هر کارخانه ای ایرانی به آن نیاز دارد تا مردم بجای خرید کالای خارجی از تولید ملی حمایت کنند، متاسفانه برای مسوولی مهم نبوده است. تصور کنید که زعفران طبیعی را به صورت صنعتی در خارج از کشور تولید می کنند و در داخل کشور عرضه می شود.

اسدی گفت: شما هیچ جایی از دنیا را پیدا نمی کنید که جنس و کالایی برند باشد و آن کمپانی برای فروش کالای خود التماس کند! در ایران خیلی از کالاها وجود دارند که حتی با وجود برند بودن شان، برای فروش کالای خود با مشکل مواجه می شوند. حال به نظر شما تولیدی های کوچک می توانند در این میدان پیروز شوند؟

ارسال نظرات