مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی یکی از استراتژی های سازمان بهزیستی می باشد

یکی از استراتژی های سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی می باشد و با توجه به اینکه یکی از شایع ترین نابینایی ها ،تنبلی چشم است پیشگیری این نابینایی باید از سن ۳ تا ۶ سال آغاز شود.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۷۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه غربالگری تنبلی چشم طی سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان اجرا شد که در این طرح بیش از ۴۵ الی ۵۰ هزار تحت معاینه چشم قرار گرفتند. ​

محمد محمدی قیداری افزود: غربالگری تنبلی چشم با تست تعدادی از دانش آموزان در سازمان بهزیستی آغاز شدو سازمان بهزیستی پایگاه ها را در سطح استان زنجان مستقر کرده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از استراتژی های سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی می باشد و با توجه به اینکه یکی از شایع ترین نابینایی ها ،تنبلی چشم است پیشگیری این نابینایی باید از سن ۳ تا ۶ سال آغاز شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان مهم ترین عوامل به وجود آورنده تنبلی چشم را اشکالات مادرزادی در ساختمان چشم و استابیسم و آسگیتما تیسم دانست و تصریح کرد: دستگاه بینایی کودکان تا ۱۰ سالگی مراحل رشد خود را طی می کند،که نباید در این موقع از سن عیوبی دیده شود در غیر این صورت دچار مشکلات زیادی خواهد شد و سازمان بهزیستی بر روی موارد مشکوک به تنبلی چشم تاکید قرار داده است.

محمدی قیداری افزود: سطوح پیشگیری در سه سطح انجام می شود و سطح غربال توسط افراد آموزش دیده ،که آنها در صورت مشاهد بیماری به کارشناسان و کارشناسان در صورت تشخیص به متخصصان مربوط ارجاع می دهند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان پیگیری سازمان به موارد مشکوک از تنبلی چشم را مورد تاکید قرار داد و افزود: کودکانی که از نظر مالی مشکل دارند توسط سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار میگیرند.

۱ خر

ارسال نظرات
آخرین اخبار