به همت اداره مشاوره تربیتی وتحصیلی استان کارگاه آموزشی توانمند سازی اعضای تخصصی مراکز و هسته های مشاوره زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۷۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارگاه آموزشی توانمندسازی مراکز و هسته های مشاوره نواحی و مناطق 14 گانه استان با موضوع "پیشگیری از خودکشی و خود زنی در دانش آموزان با استفاده از درمان (DBT) " با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و اعضای مراکز و هسته های مشاوره برگزار گردید.

درابتدا ی این کارگاه حمید بهبودی رییس اداره مشاوره تربیتی وتحصیلی استان مطالبی را پیرامون آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان بیان داشت.

در ادامه محمودعباسی معاون پرورشی و فرهنگی استان با استناد به آیات و احادیث در خصوص موضوع همایش مطالبی در اهمیت و ضرورت پیشگیری از این آسیبها ارائه نمود.

پورین محمد از مشاوران استان نیز با استفاده از درمان دیالکتیک رفتاری (DBT) مطالب تخصصی خود را در قالب تکنیک های هشیاری فراگیر بنیادین، تکنیک های تنظیم هیجانی، تکنیک های تحمل آشفتگی و تکنیک های برقراری ارتباط موثر ارائه و راهکارهای پیشگیری و درمان را بیان نمود.

در پایان مهدی نیکخواه رئیس مرکز مشاوره برنامه ها و فعالیتهای مراکز و هسته های مشاوره را تشریح نمود و نحوه تکمیل و ارسال فرمها، گزارشات و عملکرد یکساله مراکز و هسته ها و معیارهای امتیاز دهی براساس سیاستهای جدید اداره کل امور تربیتی و مشاوره را تبیین نمود.

ارسال نظرات