مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد

72 امامزاده و بقاع متبرکه استان میزبان طرح «ضیافت الهی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: 72 امامزاده و بقاع متبرکه در سطح استان مرکزی مجری طرح ضیافت الهی هستند.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۴۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به طرح "ضیافت الهی" ویژه ماه مبارک رمضان در استان مرکزی گفت: ماه مبارک رمضان، ماه معنویت و تنعم که اطعام بر سر سفره معنویت الهی برای بندگان مطیع و خاص است را باید قدر بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه تاثیرات ماه مبارک رمضان بر روح و جسم آدمی است، گفت: معنویت این ماه روح‌ را تزکیه و جسم را از بسیاری از امراض پاکسازی می‌کند، کمترین تاثیری که این ماه بر جامعه دارد بحث امنیت اجتماعی است که برای افراد جامعه در طول این یک ماه مشهود است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: قشر جوان جامعه در ماه مبارک رمضان در برنامه‌های معنوی حضوری آگاهانه و هدفمند دارد که این حضور را در ماه‌های رجب و شعبان نیز شاهدیم، این نشان از این دارد که دل‌ها مردم با دین و معنویت است.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با تاکید بر نقش مبلغان دینی در ترویج معنویت گفت: دل‌های مردم با دین است و بایستی مبلغینی باشند که آنان را هدایت کنند و برای این منظور اگر سیره اهل بیت(ع) برایشان بیان شود در مسیر خواهند ماند.

وی افزود: طرح "ضیافت الهی" ویژه ماه مبارک رمضان در سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی اوقاف برگزار می‌شود که در سه بخش برنامه‌ها اجرایی می‌شود. در بخش اول برای ورود به ماه مبارک رمضان مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در روز پنجشنبه با حضور مسئولین و عموم مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: شناسایی مبلغین اعزامی، که برای این منظور از ظرفیت مبلغین بومی و اعزامی از قم در بقاع متبرکه بهره‌گیری خواهد شد. در بین مبلغین از مبلغان متخصص برای مشاوره کودک و نوجوان، کارشناسان چند رسانه‌ای و مشاوران خانواده حضور خواهند داشت که در خیمه‌های معرفت و خیمه‌های مشاوره بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با اشاره به همکاری شهرداری در اجرای برنامه‌های فرهنگی در این ماه معنوی گفت: با تعاملات صورت گرفته با مشارکت شهرداری برنامه منسجم حضور مبلغین و ارائه مشاوره کودک و نوجوان و خانواده و همچنین بیان روایات و احکام در سطح یکی از پارک‌های شهر اراک برگزار خواهد شد.

وی افزود: آماده‌سازی مساجد با مشارکت و هماهنگی هیئت امنای مساجد، صحافی قرآن و مفاتیح، تعویض قرآن‌ها در سطح بقاع متبرکه، برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی بعد از اقامه نماز جماعت، اجرای ویژه برنامه برای خواهران، مراسم جزءخوانی قرآن کریم، مباحث تفسیری و اخلاقی، برگزاری دوره‌های قرائت و حفظ قرآن و مفاهیم قرآنی، بیان احکام جوانان و نوجوانان، پاسخ به شبهات و... از جمله برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مبلغین بومی امسال در اجرای این طرح دو برابر شده است، تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان 72 مبلغ به سطح استان اعزام می‌شوند که از این تعداد 24 مبلغ اعزامی از قم و 48 مبلغ بومی هستند، در حقیقت 72 بقعه متبرک در سطح استان مرکزی مجری طرح ضیافت الهی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با بیان اینکه به غیر از حضور مبلغین 16 روحانی حاضر در بقاع داریم، گفت: در 12 بقعه نماز صبح، نماز ظهر و عصر در 38 بقعه و 50 بقعه نیز نماز مغرب و عشا برپا می‌شود.

وی افزود: تعداد خیمه‌های معرفتی که در سطح بقاع استان برپا می‌شود 20 بقعه، تعداد سخنران 45 سخنران در طول روز، ویژه برنامه خدیجه مادر امت در 11 بقعه که این برنامه همزمان با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) خواهد بود که به این منظور 11 بقعه شاخص نیز میزبان سوگوارن و عزاداران است، برگزاری محفل انس با قران کریم در این ایام ویژه، تهیه بسته‌های معیشتی برای فقرا، افطاری ساده در بقاع متبرکه، برگزاری ویژه برنامه شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن(ع)، جزءخوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم لیالی قدر و نیز حضور کارکنان و خادمین بقاع متبرکه در مراسم روز قدس و اعلام خشم و انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی و پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان خواهد بود.

اجرای عملیات عمرانی در 20 بقعه فاقد درآمد استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه ساخت و عملیات عمرانی بقاع فاقد درآمد امسال در دستور کار اوقاف و امور خیریه قرار دارد، گفت: به این منظور 20 بقعه در سطح استان در دستور کار قرار گرفته‌اند. همچنین در ماه‌های آتی عملیات اجرایی ساخت صحن امامزاده محمدعابد(ع) مشهد میقان اجرایی می‌شود که فضای 3 هزار متری به صحن این امامزاده اضافه خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با اشاره به تعداد اوقاف صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون در استان گفت: با اطلاع رسانی رسانه‌ها و مشارکت مردم در بحث اوقاف از ابتدای سال تاکنون 6 وقف جدید در شهرستان فراهان انجام شده است، همچنین از محل فروش اوراق وقفی برای فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری‌ یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان به دست آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات