مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: 12 میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان جویای کار این استان اعطاء شده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۹۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی سالار کیا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اظهار داشت: حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد در البرز طی 20 روز کاری گذشته با معرفی 734 مددجوی متقاضی تسهیلات اشتغال به بانک ها اولین گام را محکم و جدی برداشته است .

12 میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان جویای کار البرز اعطاء شد

وی تاکید کرد: توانمند سازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت از طریق اشتغال و خودکفایی ، همواره به عنوان اصلی ترین هدف کمیته امداد مطرح است .

سالارکیا گفت: تسهیلات اشتغال و خودکفایی این نهاد تا سقف 300 میلیون ریال در بخش مشاغل خانگی و کارآفرینی با در نظر گرفتن نوع شغل در زمینه های خدماتی ، دامپروری ، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود .

وی تاکید کرد: طرح های اشتغال با هدف کمک به پایداری شغلی ، تحت نظارت و راهنمایی کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد . 

سالارکیا خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه‌ آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش بسزایی در خودکفایی جامعه هدف دارد . 

مدیرکل کمیته امداد استان البرز همچنین گفت: آموزش های فنی وحرفه ای به صورت کوتاه مدت ، بلند مدت و استاد شاگردی مطابق برنامه مدون در سطوح مختلف جامعه هدف در حال انجام است. 

وی گفت: بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح های اشتغالزایی ، از محل اعتبارات بانک ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تامین و پرداخت می شود . 

سالارکیا در ادامه آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع ، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات