معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سیاست ما در سالهای اخیر نسبت به کودکان کار تغییر یافته و سعی کردیم به سمت رویکردهای مبتنی بر توانمندسازی و خانواده حرکت کنیم، گفت: "مراکز کودک و خانواده" در سطح کشور گسترش می‌یابد.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۸۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حبیب‌الله مسعودی فرید در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از یک مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده که صبح امروز در پیشاهنگی کرج برگزار شد، اظهار داشت: مراکز کودک و خانواده یکی از مراکز روزانه برای کمک به کودکان کار و خانواده‌های آنها است.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سیاست ما در سالهای اخیر نسبت به کودکان کار تغییر یافته و سعی کردیم به سمت رویکردهای مبتنی بر توانمندسازی و خانواده حرکت کنیم، بیان کرد: توانمندسازی و خروج کودکان از چرخه کار بدون توجه به خانواده امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه این طرح از 2 سال گذشته در 5 استان تهران، البرز، همدان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی انجام شد، افزود: با توجه به اینکه بیش از 95 درصد از کودکان کار با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند اجرای این طرح با موفقیت همراه بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف و فعالیت‌های اینگونه مراکز ارتباط گرفتن با خانواده‌های کودکان کار است، عنوان کرد: از این طریق می‌توان خانواده‌های این افراد را مشغول آموزش حرفه‌های گوناگون کرد تا شاید نیاز به حضور کودکان کار در سطح جامعه کاهش یابد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: فعالیت این مراکز شبکه اجتماعی کودکان را بهتر می‌کند و کودکان به جای حضور در سطح جامعه و ارتباط داشتن با افراد گوناگون می‌توانند با حضور در این مراکز با افراد حرفه‌ای و متعهد در ارتباط باشند.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: سیاست اصلی ما ارتباط گرفتن با خانواده این کودکان و در نهایت اصلاح و کمک به این خانواده‌ها است تا کودکان نهایتا در داخل نهاد خانواده قرار بگیرند.

به گزارش تسنیم، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در این سفر از یک مرکز توانمندسازی خانواده و زنان سرپرست خانوار، 2 موسسه خیریه، مهدکودک و خانه تربیتی بازدید می‌کند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مراکز قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها