فراهانی گفت: کلیه فرماندهان جنگ مثل شهیدان ابراهیم همت، عباس کریمی، محمد رضادستواره و... حاج احمد متوسلیان را به عنوان یک فرمانده قبول داشتند.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۸۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  محمد رضا فراهانی همرزم شهید محمد رضا دستواره درباره سال آشنایی اش با شهید دستواره گفت: اواخر اردیبهشت سال 59 در مریوان با او آشنا شدم. آن  روزها 16ساله بودم و به دلیل اینکه تازه به مریوان رفته بودم، در میان بقیه افراد، غریب بودم. شهید دستواره به دلیل اینکه سنم از بقیه کمتر بود، محبت خاصی نسبت به من داشت. به مروز زمان به او وابسته شدم، به طوری که هر موقع دلم برای خانواده ام تنگ می شد، پیش شهید دستواره می رفتم و دلشاد می شدم.
 
 
وی در ادامه به روحیه و معرفت شهید دستواره هم اشاره کرد: شهید دستواره انسانی شوخ طب و خنده رو بود و با دوستانش شوخی می کرد. با من هم همین رفتار را داشت. یک شب در مقرمان در مریوان باید نگهبانی می دادم. به دلیل اینکه اولین بارم بود که در منطقه جنگی نگهبانی می دادم، استرس زیادی داشتم. محمد رضا که حال مرا درک می کرد، موقعی که همه خوابیده بودند، چندین بار پیشم آمد تا ترسم کمتر شود.
 
همرزم شهید افزود: در سنندج، حاج احمد متوسلیان به دلیل شوخی بیش از حد من با شهید دستواره، مرا تنبیه کرد؛ به طوری که روی زمین سینه خیز می رفتم. حاج احمد می خواست که یک جنگجوی قابلی شوم و مدام به من آموزش و تمرین نظامی می داد.
 
فراهانی درباره مجروحیت شهید دستواره در مریوان گفت: شهید دستواره سال 59 در مریوان، از ناحیه پا زخمی شد. گویا به دنبال یک عراقی می رفت که از پشت سر به او تیر زدند. وی با آن وضعیت جسمانی، به طوری که به سختی راه  می رفت، دوباره برگشت.
 
همرزم شهید با نقل خاطره ای، درباره نماز شهید دستواره اظهار داشت: سال 62قبل از عملیات والفجر4 او را در مریوان دیدم. با هم به خانه ای رفتیم تا نماز بخوانیم. در حال خواندن نماز بود که دشمن بمباران کرد؛ به طوری که پنجره ها به لرزه در آمد و همه ما از جا پریدیم؛ اما شهید دستواره با آرامش خاصی، به خواندن نمازش ادامه می داد. این نمازش همیشه در ذهن و خاطرم باقی مانده است.
 
وی در ادامه درباره ارادت شهید دستواره به حاج احمد متوسلیان گفت: کلیه فرماندهان جنگ مثل شهیدان ابراهیم همت، عباس کریمی، محمد رضادستواره و... حاج احمد متوسلیان را به عنوان یک فرمانده قبول داشتند. شهید دستواره اردات خاصی به ایشان داشت و از نظر دینی، عقیدتی و عملی از او پیروی می کرد.
 
فراهانی در پایان تاکید کرد: شهید دستواره پیرو ولایت فقیه بود. من چیزهایی زیادی مثل اخلاص، جدیت در کار، علاقه شان به رهبری و... از او آموختم. او با اعمال و کردار نیکش برما ولایت داشت و امیدوارم در آن دنیا شفاعت کننده ما باشد.
ارسال نظرات