خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم خبر داد؛

گسترش همکاری‌های قم و اصفهان در حوزه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از گسترش همکاری‌های مشترک قم و اصفهان در زمینه مرکز فرهنگی و سایر موضوعات دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۲۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
گسترش همکاری‌های قم و اصفهان در حوزه دفاع مقدس
احمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به سفر یک روزه خود به استان اصفهان اظهار داشت: لشکر 14 امام حسین (ع) و لشکر 8 نجف اشرف استان اصفهان همچون لشکر 17 امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم از یگان‌های خط‌شکن و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس بوده‌اند و نام ستارگان فروزانی همچون سرداران شهید حسین خرازی، احمد کاظمی و مهدی زین‌الدین در سپهر شهادت این دو استان به روشنایی تمام می‌درخشد.
وی افزود: اصفهان و قم مقام‌های اول و سوم شهادت را در کشور دارا هستند و این موضوع به انضمام آمار بالای شهدای مدافع حرم در عراق و سوریه، افتخار بزرگی است که در دیوان زرین مجاهدت‌های مردم ولایتمدار این دو استان ثبت گریده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: در جلسه مشترکی که با مجتبی شیروانیان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس و جمعی از مسئولان دانشنامه استان و دست‌اندرکاران کمیته محتوایی دانشنامه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان برگزار شد، نقاط مشترک فعالیت‌های دو استان قم و اصفهان در زمینه موزه‌آرایی مرکز فرهنگی و انتقال تجربیات لازم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: ظرفیت‌سنجی تولید مشترک «بازی‌های رایانه‌ای» مبتنی بر آموزه‌های فرهنگ حماسه و ایثار نیز از دیگر مواردی بود که در این دیدار مورد تبادل نظر قرار گرفت.

حسینی همچنین با اشاره به بازدید میدانی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان یادآور شد: این مرکز و همچنین مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در همین راستا، همکاری‌های دو استان با تشکیل برنامه‌ها و جلسات همفکری مشترک پیرامون ترویج و ثبت فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار