روحانی گفت:با همان سرعتی که دولت تواست رکورد را در سال۹۳بشکند،حتما با برنامه خود موفق خواهد بود به آینده حرکت کند و این نوید راخواهم داد که در۱۰۰روز اول و یا بعداز۱۰۰روز اول مشکل اشتغال زایی جوانان را حل کند.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۱۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
در۱۰۰روز اول مشکل اشتغال زایی جوانان را حل خواهم کرد/ولایت فقیه متعلق به همه قومیتهای ایران است/
حجت الاسلام حسن روحانی،رئیس جمهوری دولت دوازدهم،در اولین نشست خبری خود،در سالن سران اجلاس، بعد از انتخاب دوباره وی به مقام ریاست جمهوری اظهار داشت:بسیار خوشحالم امروز از طریق  رسانه های جهان میتوان با ملتها صحبت کنم.

روحانی گفت:اگر ۴۲میلیون جمعیت فرصت داشتند رای خود را به صندوق بریزند،در دنیا بینظیر بود.

رئیس جمهور دوازدهم کشور خاطر نشان کرد:ملتی که بزرگترین حضور خود را به نمایش گذاشت جای تقدیر دارد و با رای خود تکسر در جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخت.

حسن روحانی  با توجه به حضور حداکثری مردم خاطر نشان کرد:مردم با وجود مشکلات اقتصادی اعم شهری و‌روستایی به اقتدار کشور، تعصبات دینی ،عقلانیت،تعامل جهانی،وحدت قومیتی «آری »گفتند و به تخریب و ذلت « نه »گفتند.

بنا به گفته وی،ولایت فقیه متعلق به همه ملت و قومیتهای کشور است و‌هیچ گروهی و حزبی نمی تواند ،ادعا کند که رهبری و نظام کشور متعلق به اوست.

وی همچنین مدعی شد:سپاه و‌بسیج که در اول انقلاب رشادت آفریدند متعلق به جریان های خاصی نیست و تمام  نهادی ها نظامی و انتظامی مال همه مردم ایران اعم از هر قومیتی است.

حسن روحانی  تصریح کرد:مردم با انتخاب اصلح خواستند ثابت کنند همه با هم یک صدا و یک دل به روشنایی اقتصاد کشور و اشتغال زایی امیدوارند.

رئیس جمهور منتخب دوازدهم،با بیان اینکه پیشرفت اقتصاد با تعامل جهانی میسر خواهد شد افزود: اقتصاد هیچ کشوری  بدون وحدت ،رقابت معقول و مهمتر از همه تعامل با دنیا سازگار نخواهد بود.

رئیس جمهور دوازدهم ،در این نشست خبری اظهار داشت:برای پیشرفت تحقق وعده های دولت به  کمک همه جناح ها و‌گروه های داخلی کشور نیازمندم.

رئیس جمهور دوره دوازدهم با توجه به مسائل منطقه ای تاکید :آمریکایی ها در همه نقشه ها علیه ایران شکست خورده است،گمان بر اینکه در بعضی از نقطه های کوچک ،در تحریم اقتصادی موفق بوده است.

وی ادامه داد:آمریکا با ادامه روال کنونی در منطقه شکست خواهد خورد و‌متاسفانه در همه نقشه های خود در حمله به افغانستان،مسئله یمن،سوریه و حتی دخالت در امور دیگر کشورها اشتباه کرد.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه های آینده دولت و‌کابینه وی پاسخ داد:ما برای اولین بار به چشمنداز۸درصد رسیدیم و تنها در بخش رکود مسکن مشکل داریم و باید این مشکل مهم از رکود خارج شود.

روحانی اظهار داشت:دولت در آینده برنامه مهم حمایت و‌توسعه را پیش روخواهد گرفت،که در این زمینه نیاز به تعامل جهانی است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد:در ۱۰۰روز اول یا بعد از ۱۰۰روز اول مشکل اشتغال زایی جوانان را حل و‌فصل خواهد کرد وبا همان سرعتی که دولت تواست رکورد را در سال۹۳بشکند،حتما با برنامه خود موفق خواهد بود به آینده حرکت کند.

روحانی در خاتمه دعی شد،مشکلات جهان با کینه و افراط گرایی درست نخواهد شدو آنهایی هم که در عربستان جمع شدند،به این نتیجه رسیدند که راهی به غیر از اعتدال وجود ندارد.
ارسال نظرات