افزایش نامتناسب قیمت مرغ

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد گفت: قیمت مرغ متناسب با افزایش هزینه‌های تولید نیست و مرغداران با ضرر و زیان جدی مواجه هستند.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۹۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد یوسفی در خصوص خبری مبنی بر «امتناع مرغداران از تحویل مرغ زنده به کشتارگاه برای بالا رفتن قیمت این محصول» افزود: عرضه مرغ به کشتارگاه و بازار طبق روال انجام می‌شود و امتناعی در کار نیست.


وی همچنین با بیان اینکه تعیین قیمت مرغ در بازار مبتنی بر مکانیزم عرضه و تقاضاست، اظهار داشت: در حال حاضر عرضه مرغ در میادین میوه و تره باربه ازای هر کیلو کمتر از هفت هزار تومان است.


رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: هم اکنون واحدهای مرغداری در کشور با ضرر و زیان مواجه است، چون هزینه نهادهای تولید منجمله جوجه یکروزه، دان و سایر موارد تولید بسیار بالاست.


وی در ادامه با اشاره به اینکه مرغ منجمد در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: این محصول براساس ضرورت و تعادل بخشی به بازاردر سطح کشور توزیع می‌شود.


یوسفی اظهار داشت: وقتی قیمت مرغ دربازار روند کاهشی داشته باشد شرکت پشتیبانی امور دام باید وارد بازار شود و با خرید مرغ ضمن تنظیم و تعادل بخشی بازار از مرغداران حمایت جدی به عمل آورد.


وی گفت:: متاسفانه شرکت در چنین مواقعی بایسته و شایسته نسبت به خرید مرغ اقدام نکرده تا بازار به نقطه تعادل برسد و تولیدکنندگان از ضررو زیان در امان بمانند.


رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی افزود: شرکت پشیبانی امور دام در زمان افزایش بی رویه قیمت گوشت سفید نیز با توزیع مرغ منجمد ضمن حمایت از مصرف کنندگان مانع التهاب و افزایش قیمت در بازار می‌شود.

ارسال نظرات