دبیر کل کانون عالی انجمن‌ها صنفی کارگران کشور در گفت وگو با «بسیج»:
دبیر کل کانون عالی انجمن‌ها صنفی کارگران کشور عنوان داشت: به جای اینکه ما فرهنگ کار را در جامعه ترویج دهیم تعداد دانشگاه‌های خود را افزایش می‌دهیم و این باعث شده که جوانان به دنبال کارهای پشت میزی باشند.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۸۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
هادی ابوی طرقبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، سوء مدیریت و عدم نظارت را یکی از عوامل رکود بویژه در بخش صنعتی و تولدی عنوان کرد و افزود: بعنوان مثال فردی 20 سال گذشته با دلار هفت تومانی کارخانه ای را ایجاد کرده است و پس از گذشت 20 سال به دلیل ارزش افزوده بر مالیات در کارخانه را می‌بندد و سبب بیکاری هزاران کارگر می‌شود ان در حالی است که با نظارت قوی نباید اجازه تعطیلی کارخانجات را بدهند.
 
وی قاچاق کالا به کشور را نیز از دیگر عوامل رکود در کشورمان برشمرد و اظهار داشت: این عامل هم به دلیل نبود نظارت کافی است.
 
ابوی با بیان اینکه مالیات در کشور ما ناقص مطرح شده است، تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما همانند سایر کشورها بر اساس سود محاسبه نمی‌شود و این سبب افزایش قیمت کالا و در نتیجه پایین آمدن قدرت خرید می‌شود.
 
وی عنوان داشت: دولت با احتساب حداقل مالیات روی کالاهای تولیدی می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند. بهتر است دولت مالیات بر ارزش افزوده را کاهش و به ازای آن عوارض گمرکی را برای ورود کالای خارجی زیاد کند.
 
رئیس کانون انجمن‌های صنفی استان تاکید کرد: دولت و نظام باید فعالیت نظارتی و حاکمیتی خود را زیاد کند.
 
وی با اشاره به حدود 5/4 میلیون جوان تحصیلکرده جویای کار افزود: به جای اینکه ما فرهنگ کار را در جامعه ترویج دهیم تعداد دانشگاه‌های خود را افزایش می‌دهیم و این باعث شده که جوانان به دنبال کارهای پشت میزی باشند.
 
ابوی با اشاره با گستردگی کار در شرکت‌های تعاونی خاطر نشان کرد: در شرکت‌های تعاونی بحث حداقل و حداکثر حقوق مطرح نیست و همه به میزان سرمایه خود سود می‌برند و از این طریق می‌توان واحدهای تولیدی را گسترش داد و از دانش دانشجویان و فارغ التحصیلان نیز بهره برد.
 
وی نقش بسیج بویژه بسیج کارگری را در تحقق شعار سال موثر عنوان کرد و گفت: بسیج همیشه و در هر عرصه‌ای میدان‌دار بوده است و اعتقادی راسخ به حفظ نظام و تحقق منویات رهبری دارد بطوریکه ما بسیاری از مسائل را با بسیج حل کرده‌ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها