اتیسم پرگسترش ترین اختلال دوران کودکی است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اغلب علائم اختلال «اُتیسم» در آغاز 18 ماهگی و یا 2 سالگی بروز می‌کند، افزود: اختلال «اُتیسم» به عنوان یکی از در‌حال گسترش‌تر‌ین اختلال دوران کودکی شناخته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۲۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حاتم داد‌مهر در جلسه هماهنگی برای آموزش اختلال «اُتیسم» در کودکان، گفت: اختلال «اُتیسم» مجموعه‌ای از اختلال رشدی است که مهارت‌های کلامی و غیر‌کلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی را به صورت معنا‌داری تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای طول عمر است ولی روش‌هایی برای کنترل علائم و افزایش توانایی آنان وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اغلب علائم اختلال «اُتیسم» در آغاز 18 ماهگی و یا 2 سالگی بروز می‌کند، افزود: اختلال «اُتیسم» به عنوان یکی از در‌حال گسترش‌تر‌ین اختلال دوران کودکی شناخته می‌شود.

وی به برگزاری جلسه اداره بهزیستی با ادارات و نهاد‌هایی که با کودکان در ارتباط هستند خبر داد و با بیان اینکه حدود 700 کودک سوادکوهی مورد آزمایش علائم اختلال «اُتیسم» قرار می‌گیرند، خاطر‌نشان کرد: اختلال «اُتیسم» با تأخیر و یا کارکرد ناهنجار در یکی از حوزه‌های تعامل اجتماعی، زبان مورد استفاده در ارتباطات اجتماعی و بازی‌های تخیلی و نمادین ظاهر می‌شود.

داد‌مهر به علائم اختلال «اُتیسم» اشاره کرد و اظهار کرد: کودک دارای علائم اُتیسم در بازی‌های اجتماعی شرکت نمی‌کند، به شیوه خاص خود بازی می‌کند، با بچه‌های هم‌سن خود بازی می‌کند، با‌روشن شدن وسائل سر‌و‌صدا‌دار گوش خود را می‌گیرد و فرار می‌کند و بد‌خواب است و با کمتر‎ین صدایی، بیدار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اغلب کودکان دارای علائم اختلال «اُتیسم» تا سن پیش از مدرسه و حتی بالا‌تر از آن تشخیص داده نمی‌شوند، افزود: والدین با توضیحات کارشناسان بهزیستی باید به مجموعه‌ای از سؤالات پاسخ دهند و توسط کارشناسان غربال‌گیری انجام می‌شود و قبل از 3 سالگی مهمتر‌ین زمان برای مداخله در درمان است که اثر زیادی بر کنترل علائم اختلال «اُتیسم» دارد.

دادمهر به اطلاعات مختلف درباره درمان‌های اختلال «اُتیسم» اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از درمان‌های موجود در فضای مجازی غیر‌متعارف و غیر‌کارشناسی است، گفت: برای حصول اطمینان از بی‌خطر‌بودن درمان‌های مقابله با اختلال «اُتیسم»، مشورت با متخصصان بهداشت و روان‌شناس و هماهنگی با کارشناسان بهزیستی پیشنهاد می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار