جبهه انقلابی و اصولگرايي فکری کنید، نتیجه ی طبیعی فضای امروز در پیش گرفتن رویه های رادیکال و تند در حوزه سیاست داخلی به سبک دوران اصلاحات است.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۳۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از ایلام، عیدالباسط انصاری طی یادداشتی چنین نوشت:

نتیجه ی طبیعی فضای امروز
 
وقتی فاسدترین و ضعیف ترین دولت بعد از جنگ، به راحتی و در شرایط خواب و کج تحلیلی جبهه انقلابی، به راحتی با دوقطبی سازی فرهنگی، انتخابات را می برد، به طور طبیعی نتیجه ی این فضا، در پیش گرفتن رویه های رادیکال و تند در حوزه سیاست داخلی به سبک دوران اصلاحات است.
 
دم زدن از رفع حصر، رفع محدودیت خاتمی، فشار به چهره های انقلابی، مذاکره درباره توان موشکی و چه چه همگی طبیعی است.
 
دو نکته نیز به جریان اصلاح طلبان و روحانی کمک می کند ؛
 
1_ترس نظام از درگیری داخلی به سبک ۷۸ و ۸۸
 
2_راحت شدن خیال از دلزدگی و پراکندگی مردم خاکستری و هوادار شان
 
درباره ی نکته اول
 
انتخابات اسفند ماه ۹۴ و شکست مطلق لیست اصولگرايان برای خیلی ها عجیب بود. خیلی ها می گفتند مردم سنتی تهران، خیلی هم جریانی و متعصبانه نگاه نمی کنند و چه بسا علاوه بر اکثریت لیست عارف، به امثال توکلی و حدادعادل و اینگونه چهره های اصولگرای ریش سفید رای داده اند، اما مجریان انتخابات در شمارش آراء تخلفاتی داشته و فقط به سر لیست نگاه کرده و با دیدن نام عارف، ۳۰ رای برای لیست وی حساب کرده اند، اما اصولگرايان به خاطر مصلحت و عدم دامن زدن به بحث تخلف و تقلب، کمترین اعتراضی به این مسئله نکردند، همانگونه که امروز به تخلفات انتخاباتی و مهندسی توزیع تعرفه ها اعتراض جدی نکرده اند.
این ترس نیروهای انقلاب از تشابه به فتنه گران ۸۸ و مشروعیت بخشی به آنان، دست جریان روحانی را برای رادیکال کردن فضا باز گذاشته است.
 
و اما نکته دوم
 
درباره ی نکته دوم به نظر نگارنده وقتی روحانی با یکی از ضعیف ترین و فاسد ترین کارنامه های ۴ ساله، با دوقطبی سازی فرهنگی به راحتی و با اختلاف پیروز می شود، خیالش از بابت دلزدگی مردم و رفتن آرای جریان اش به سمت رقیب راحت است.مطابق فضای امروز اتفاقی که در ۸۴ افتاد، با توجه به تغییر شرایط فرهنگی که در این دوره دیدیم چقدر موثر بود، دیگر به سختی ممکن است و جریان اصلاحات پایگاه رای فرهنگی محکمی در میان اقشار اصطلاحا خاکستری پیدا کرده است. لذا خیال شان تا حدی راحت است که با هر فساد اقتصادی، هر بی مدیریتی اقتصادی، هر درگیری و جنجال سازی سیاسی، مردم مانند ۸۴ از آنان دلزده نمی شوند، و باز هم از بستر فرهنگ و دوقطبی سازی فرهنگی می توانند قدرت را در ادوار بعد هم در دست بگیرند.
 
جبهه انقلاب روزهای سختی در پیش دارد و با کج تحلیلی در حوزه سیاست، بد جور به حاشیه می رود و با رها کردن فعالیت اجتماعی و فرهنگی به سبک قبل، وضعیت بدتری پیدا می کند.
 
حضرات جبهه انقلابی و اصولگرايي فکری کنید
 
ارسال نظرات