قاسمی یکی از جدی‌ترین امتیاز شیعی را جریان غنی شهادت امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس گرچه دوره هشت ساله است اما برای همه نسل‌ها که به انقلاب وفادارند گنجینه‌ای برای تربیت نسل‌های آینده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۲۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید علی قاسمی در آیین تجلیل از فعالان راهیان‌نور استان که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین جهت‌گیری آموزش و پرورش جمهوری اسلامی تربیت دینی و اعتقادی است.

وی افزود: تحکیم ارزش‌های دینی در میان دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدارس رویکرد آموزش و پرورش در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران سهم آموزش و پرورش را به نسبت سایر نهادهای فرهنگی در تحکیم ارزش‌های دینی بیشتر دانست و اضافه کرد: در سند تحول بنیادین از ساحت 6 گانه تعلیم و تربیت نخستین ساحت تربیت اعتقادی و ارزش‌های دینی است که این موضوع در آموزش و پرورش اولویت دارد.

این مسؤول با بیان اینکه در تاریخ اسلام حوادثی اتفاق می‌افتد که سرمایه عظیمی برای ارزش‌های دینی و اخلاقی است، گفت: در تاریخ اسلام در مجموع 23 سال رسالت پیامبر معدنی است که همه مسلمانان از آن بهره‌مند شدند و همچنان لایه‌های پنهانی نیز دارد.

قاسمی برجسته‌ترین مسئله تاریخی را داستان عاشورا دانست و ادامه داد: واقعه عاشورا در نیم روز اتفاق افتاد اما این اقدام امام حسین (ع) در طول یک‌هزار و 400 سال در تمام محافل شیعیان و غیر شیعی این اقیانوس ارزش‌های اخلاقی همچنان می‌جوشد.

وی یکی از جدی‌ترین امتیاز شیعی را جریان غنی شهادت امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس گرچه دوره هشت ساله است اما برای همه نسل‌ها که به انقلاب وفادارند گنجینه‌ای برای تربیت نسل‌های آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: دفاع مقدس علاوه بر دفاع از حریم مرز‌های کشور که رفتار نظامی بود عملکرد اخلاقی و گسترش ارزش‌های دینی و انسانی داشت و موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

این مسؤول اردوی راهیان‌نور را توجه به ارزش‌های دینی، تحکیم ارزش‌های اخلاقی، تقویت روحیه ایثارگری و حراست از مرزها و ارزش‌های حاکم بر جامعه دانست و گفت: در سه سال اخیر آموزش و پرورش مازندران علاوه بر شرایط سخت اقتصادی مسئله راهیان نور را مورد توجه قرار داد و آخرین اعزام در سال 92 با بیش از 4 هزار دانش‌آموز انجام شد که در گذشته با وجود مشکلات جوی اعزام دانش‌آموزان به بیش از 16 هزار نفر رسید.

قاسمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مسائل ارزشی در کنار راهیان‌نور به موضوعات قرآنی در همه پایه‌های درسی توجه دارد، اظهار کرد: در سه سال اخیر از 10 مرکز دارالقرآنی که تحویل گرفته شد در حال حاضر به 28 مرکز ارتقاء یافت و تعداد دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی حدود 50 درصد کل دانش‌آموزان را شامل می‌شود.

وی با اعلام اینکه 170 هزار دانش‌آموز مازندرانی در حوزه ارزش‌های دینی فعال هستند، اضافه کرد: شاخص‌سازی ارزش‌های ایثارگری در آموزش و پرورش مازندران حاکم است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: از اقدامات پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران برگزاری دوهزار یادواره شهدا به مناسبت و هزار شهید دانش‌آموزی و فرهنگی در مدارس استان است که در دو سال اخیر در این نهاد تعلیم و تربیت برگزار شد.

این مسؤول خلق حماسه 29 اردیبهشت را کم‌ نظیرترین اقدامات در جمهوری اسلامی با مشارکت مردم دانست و افزود: گرچه انتخابات تبعات خود را دارد برخی خواسته و ناخواسته آموزش و پرورش را زدند اما تلاش ما ایجاد وفاداری بین نیروهای انقلابی و ارزشی نظام جمهوری اسلامی است.

قاسمی با بیان اینکه جامعه دینی جامعه‌ای است که رفاه، آسایش، دوستی  و محبت در جامعه گسترش می‌یابد، گفت: جامعه دینی جامعه‌ای نیست که خشونت حاکم باشد همدیگر را تا مرز تخریب پیش ببریم انسان‌ها باید برای انسانیت و مؤمنان ارزش قائل شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها