هاشمی با انتقاد از اینکه درصد زیادی از مردم اقدام به مصرف خودسرانه دارو می کنند، گفت: خوددرمانی افراد باید با آگاه‌سازی جامعه مهار شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۰۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  همایون هاشمی درباره مصرف خودسرانه دارو در کشور، افزود: واقعیت آن است که خوددرمانی از سال های گذشته در ایران رواج پیدا کرده و توجه به درمان های مختلف جزیی از زندگی افراد در جامعه شده است.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر بی توجهی نسبت به علایم بیماری باعث شده افراد به صورت خوسرانه اقدام به مصرف دارو کرده که این کار در مواردی مراحل درمان را با مشکل مواجه می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مداخلات پزشکی در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری بر سلامت افراد دارد و همین امر سبب تشدید مصرف دارو در کشور شده است؛ از سویی دیگر بعد از اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های بیماران انتاظر آن بود که مصرف خودسرانه دارو کاهش یابد اما به نظر می رسد که تغییر زیادی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: مصرف دارو و خوددرمانی افراد باید مهار شود که بدون شک این اقدام، با کمک آگاه سازی در این حوزه شدنی است و مردم باید از عوارض نسبت به آنچه که امروز به عنوان مصرف خودسرانه دارو یاد می شوند، اطلاع کافی داشته باشند.

هاشمی افزود: از سویی دیگر نباید از عرضه خودسرانه دارو از سوی برخی داروخانه ها غافل شد زیرا برخی از این مراکز خودسرانه دارو د راختیار بیمار قرار می دهند که خود عاملی برای افزایش خوددرمانی در کشور است، نباید از این نکته غافل شد که استفاده از آنتی بیوتیک ها به صورت مکرر مشکلات و عوارض زیادی را برای افراد در دراز مدت پدید خواهد آورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه درصد زیادی از مردم اقدام به مصرف خودسرانه دارو می کنند، گفت: عدم اجرای طرح پزشک خانواده نیز بر چنین معضلی دامن زده است و بدون شک اجرای درست سیستم ارجاع می تواند تاحد زیادی به کاهش خوددرمانی در کشور کمک کند.

منبع: خانه ملت 

ارسال نظرات