قلهکی گفت: منابع جایگزین مثل اینترنت وبگردی چرخش بیهوده در فضای مجازی و اتلاف وقت ، میزان نیاز به کتاب را کاهش داده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۶۶۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
علی قلهکی پژوهشگر فضای مجازی و فعال رسانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به تاثیرات فضای مجازی بر سرانه مطالعه کشور گفت: در دنیای امروزه مردم به خصوص قشر جوان که تعداد زیادی از آنان را دانشجویان تشکیل می دهند مدت زمان زیادی را در فضای مجازی نظیر تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ و غیره می گذاراند، زمانی که حداقل بخشی از آن می توانست به مطالعه اختصاص پیدا کند. 

وی با بیان اینکه قشر جوان به ویژه دانشجویان خلاء فضای مجازی را درون خود احساس می کنند، افزود: اگر درشرایطی برای مدت طولانی به اینترنت دسترسی نداشته باشند کلافه شدن را می توان به راحتی در چهره و رفتار آنان مشاهده کرد اما همین افراد احساس خلاء کتاب نخواندن را در درون خود احساس نمی کنند.
 
این پژوهشگر با بیان اینکه شاید کمتر کسی را در ایران بتوان یافت که خواندن کتاب را به وقت گذرانی در فضای مجازی ترجیح دهد، یاداور شد: منابع جایگزین مثل اینترنت وبگردی چرخش بیهوده در فضای مجازی و اتلاف وقت ، میزان نیاز به کتاب را کاهش داده است. این در حالی است که هنوز به نسل جوان آموزش لازم داده نشده که اینترنت نمی تواند همه نیازهای فکری آنان را برآورده سازد .
ارسال نظرات