رئیس سازمان ورزش بسیج اولویت های و برنامه های این سازمان در سال 96 را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۶۲۶۶۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار کاظم یزدانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج درباره برنامه های سال 96 گفت: در سال جدید بر اساس تغییراتی مدیریتی سازمان بسیج و با توجه به تعیین سیاست های جدید توسط هیئت رئیسه بسیج، تکالیف و اولویت هایی برای اقشار مختلف در نظر گرفته شده است. در بخش ورزش نیز برنامه های سازمان ورزش در سال 96 حول سه محور بر اساس دیدگاه های مسئولان سازمان بسیج مستضعفین تنظیم شده است.

سردار یزدانی با اشاره به سیاست های کلی بسیج در زمینه ورزش، افزود: یکی از اولویت های برنامه های سال جدید توجه به پایگاه ها، حوزه ها و نواحی خواهد بود و ارتقای توانمندی ستادی در سطح ستاد سازمان، اقشار و معاونت ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان ورزش بسیج اظهار داشت: در زمینه گسترش برنامه های ورزش درسطح پایگاه، حوزه و ناحیه برنامه های مفضلی را پیشنهاد داده ایم که بخش عمده ای از آن تصویب شده و و ماه جاری و عملیاتی و اجرایی می شود.

وی توانمند سازی کادر تخصصی ورزش بسیج را از دیگر برنامه های سازمان ورزش بسیج برشمرد و گفت: در این زمینه برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای مربیان، سرپرستان، مدیران، داوران، کادر اجرایی و اداره کننده سالن ها و پایگاه های استعدادیابی بسیج در طول سال در نظر گرفته شده است.

سردار یزدانی خاطر نشان کرد: در این زمینه با رایزنی هایی که با فدراسیون ها صورت گرفته، دوره های مربیگری و داوری با حضور مدرسان فدراسیون در استان ها برگزار می شود. همچنین برای مربیان پایگاه های استعدادیابی در رشته های مختلف، دوره های در تراز ملی با همکاری فدراسیون ها برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان ورزش توجه به ورزش های بومی و محلی و ارتقای توان رزمی گردان های بسیج را به عنوان دیگر برنامه های سال 96 عنوان کرد و اظهار داشت: برای بالا بردن آمادگی گردان های کوثر، امام حسین(ع) و امام علی(ع) جهت مقابله با تهدیدات استکبار جهانی، با مشارکت سپاه، توانمند سازی بسیجیان در رشته های دفاع شخصی، کوهپیمایی حرفه ای، کویرنوردی حرفه ای و شنای حرفه ای در برنامه قرار گرفته است.

وی درباره برگزاری مسابقات و المپیاد های ورزش بسیج در سال 96 گفت:مسابقات و المپیادهای کشوری کما فی السابق جهت ایجاد انگیزه در طول سال به مناسبت های مختلف در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد. البته در سال جدید تصمیم گرفته ایم که المپیاد ورزش بسیج را به صورت منطقه ای در دو منطقه شمال و جنوب برگزار کنیم. بالا بردن کیفیت مسابقات که با حضور نفرات کمتری برگزار می شود، در کنار افزایش فعالیت های فرهنگی از جمله اهداف برگزاری المپیاد در دو منطقه شمال و جنوب است.

سردار یزدانی در ادامه با تشریح فعالیت های بسیج در عرصه باشگاهی و حضور در لیگ های کشور گفت: با توجه به اینکه بودجه باشگاهی به نصف تقلیل یافته، با جذب اسپانسر، کمک های مردمی و واگذاری اداره تیم ها به مراکز استان ها به دنبال فعالیت در حوزه باشگاهی هستیم تا با این روش هزینه ها کاهش پیدا کند.

وی از حضور نزدیک به 28 تیم باشگاه مقاومت در در لیگ های کشوری در سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم با حمایت های مسئولان در این بخش، موفقیت های تیم های ورزشی بسیج در عرصه کشوری ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان ورزش همکاری با فدراسیون ها و امضای تفاهم نامه را از برنامه های سال 96 برشمرد و گفت:امکانات و زیر ساخت های خوبی در بسیج در سال های اخیر ایجاد شده که آمادگی این را داریم که این ظرفیت ها در اختیار فدراسیون ها قرار دهیم. در این زمینه تفاهم نامه هایی با چند فدراسیون برای همکاری های مشترک در بخش های فنی و فرهنگی امضا شده و در سال جدید با فدراسیون جودو برای توسعه این رشته امضا کرده ایم و کارگروه همکاری مشترک بین نماینده های هیئت ها و بسیج در سطح استان ها تشکیل شده است.

 
سردار یزدانی ادامه داد: بر این اساس جهت توسعه کیفی جودو، قرار است بخشی سالن های ورزشی بسیج با امکانات جودو مانند تشک جودو تجهیز شود و از آن برای آموزش این رشته استفاده شود. همچنین برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان این رشته در سطح استان ها با همکاری هیئت های جودو در برنامه قرار گرفته است.
ارسال نظرات