در این بیانیه آمده است: سوم خرداد به ما درس ایستادگی داد و به ما نشان داد که اگر استقامت کنیم پیروز می شویم، هر جا در مقابل دشمن ایستادگی کردیم پیروز شدیم و هر جا در برابر دشمن کوتاه آمدیم شکست خوردیم.
کد خبر: ۸۸۶۲۶۴۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛در این بیانیه آمده است:سالروز حماسه سوم خرداد سالروز پیروزی مقاومت و استقامت بر ملت شریف ایران گرامی باد.

سوم خرداد به ما درس ایستادگی داد و به ما نشان داد که اگر استقامت کنیم پیروز می شویم.هر جا در مقابل دشمن ایستادگی کردیم پیروز شدیم و هر جا در برابر دشمن کوتاه آمدیم شکست خوردیم.

همانگونه که امام راحل (ره) پیش‌بینی کرده بود ایستادگی و پایداری ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله صدام و قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری، الگوی موفقی از ظلم ستیزی و حق طلبی را فراروی جهان اسلام و بلکه آحاد بشریت قرار داده است به گونه‌ای که هم اینک تجلی شکوهمند آن در صحنه بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی و ضد استکباری در شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس، شگفتی ناظران جهانی را برانگیخته است.

این بیانیه با برشماری عوامل کلیدی و سرنوشت ساز در موفقیت عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر پس از 578 روز تصریح کرده است: بهره‌گیری از اندیشه‌ها و تدابیر راهبردی حضرت امام (ره)، حاکمیت معنویت و روحیه انقلابی در جبهه‌ها، تفکر برتر و خلاقیت در طراحی عملیات و بکارگیری رزمندگان و نیل به نقطه‌ای آرمانی از وحدت، هم افزایی و یکپارچگی بین نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی، بمثابه ید واحد و یک لشکر مصمم، یکدل و با اراده علیه دشمن، ارتش و ماشین جنگی صدام را در تمامی سطوح استراتژیک، تاکتیک و عملیات غافلگیر ساخت.
این بیانیه افزوده است: ابعاد و زوایای خیره کننده و شگفت انگیز این فتح الفتوح جاودانه، به گونه‌ای است که با گذشت حدود سه دهه از فتح خرمشهر ملت ما- بویژه نسل جوان و آینده ساز کشور- هنوز نیازمند بازخوانی، کالبدشکافی و تبیین ماهیت و زوایای پنهان این حماسه‌عظیم‌است.
در ادامه این بیانیه با اشاره به پیامدها و ره‌آوردهای رمز گشایی از زوایای پنهان حماسه بزرگ سوم خرداد سال 61 و نیز ناگفته‌های 8 سال دفاع مقدس تصریح کرده است: بی تردید شفاف سازی و تبیین همه جانبه علل، اهداف، بسترها و زمینه‌های آغاز جنگ تحمیلی و پاسخ به شبهات و تردید‌هایی که دشمنان ملت ایران بخصوص پس از آزاد سازی خرمشهر قهرمان ایجاد می‌کنند، ضمن خنثی کردن سناریوهای دشمن خواهد توانست درس‌ها و عبرت‌های آموزنده 8 سال دفاع مقدس را برای همیشه تاریخ سرلوحه حرکت نسل‌های این مرز و بوم قرار دهد تا در گذرگاههای حساس تاریخی هرگز دچار غفلت و سستی نشوند.

ارسال نظرات