پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به سرانه مطالعه در گفتگو با «بسیج»:
مومنی نسب گفت: فضاهای مجازی و استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی مردم را از مطالعه دور کرده است وگاها فضاهای مجازی مطالعه را به انحراف کشانده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۶۰۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
روح الله مومنی نسب پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اشاره به کمبود سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور و علل آن گفت: فضاهای مجازی و استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی مردم را از مطالعه دور کرده است وگاها فضاهای مجازی مطالعه را به انحراف کشانده است.

وی بابیان اینکه در کشور ما برای‌ ایجاد شوق‌ و رغبت‌ نسبت‌ به‌ کتاب‌ و مطالعه‌ خوب عمل‌ نشده‌ است، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از فضای مجازی آمار مطالعه را نیز پایین آورده است و مردم بیشتر وقت خود را در فضاهای مجازی صرف می‌کنند.

این کارشناس بابیان اینکه با توجه به اینکه آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسیار مهمی در علاقه‌مندی دانش آموزان به کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد اما این موضوع کمتر در این نهاد به چشم می‌خورد، یادآور شد: مربیان و معلمان می‌توانند دانش آموزان را به سمت کتاب و کتاب‌خوانی از طریق کارهای تحقیقاتی سوق دهند که متأسفانه برخی از مربیان و معلمان چون خود تمایلی به کارهای پژوهشی ندارند دانش‌آموز را هم به این سمت‌وسو سوق نمی‌دهند.
وی در پایان بابیان اینکه شبکه‌های اجتماعی در بلندمدت میل به خواندن را افزایش می‌دهند اما خواندن در شبکه اجتماعی همراه با آسیب‌هایی است، عنوان کرد: این خود جای سؤال است که اطلاعات شبکه‌های اجتماعی تا چه اندازه صحت دارند و چه ارتباطی بین سواد اطلاعاتی افراد و صحت اطلاعات بازتولید شده وجود دارد
ارسال نظرات