خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در هفته جاری واحد تولیدی آجر با ظرفیت تولید 40 میلیون قالب آجر، پس از چهار سال رکود در ماکو راه‌اندازی می شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۴۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به بازدید از کارخانه تولید آجر در ماکو اظهار داشت: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه 40 میلیون قالب آجر در راستای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: واحد تولیدی آجر ماکو پس از چهار سال تعطیلی در هفته جاری مجددا آغاز به فعالیت کرده و در مرحله نخست برای بیش از 50 نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان مهر ماکو نیز بیان کرد: این واحد با ظرفیت تولید چهار هزار تن انواع سیمان در روز و یک میلیون و 300 هزار تن انواع سیمان در سال و زمینی به مساحت 50 هکتار در کیلومتر 12 ماکو – خوی در دست احداث است.

وی افزود: از سوی دیگر این کارخانه در شمال غربی‌ترین نقطه ایران و در امتداد جاده ابریشم و در منطقه آزاد ماکو که به عنوان دروازه آسیا به اروپا محسوب می‌شود، برای تامین نیاز داخل و صادرات به منظور ارزآوری احداث می‌شود .

اسکندری گفت: وجود این کارخانه در منطقه آزاد ماکو ضمن تسهیل بخشیدن به پروژه‌های عمرانی دولت تدبیر و امید در این منطقه راهبردی، زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.

به گفته وی وجود معادن عظیم آهک، گچ ، سیلیس، رس و پوزلان در منطقه، از دلایل ویژه توجیه اقتصادی این پروژه است که هم‌اکنون فاز نخست آن با صرف هزینه‌ای بالغ بر 842 هزار و 522 میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد رسیده و امید است تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات