نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با توجه به تاخیر در اعلام نتایج آرای انتخابات شورای شهر و اظهاراتی مبنی بر امکان ابطال انتخابات گفت: موضوع ابطال انتخابات ساری باید هرچه سریع‌تر توسط هیأت نظارت مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۹۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌اصغر یوسف‌نژاد درباره ابطال انتخابات شوراهای ساری در گفت‌وگویی با توجه به تاخیر در اعلام نتایج آرای انتخابات شورای شهر و اظهاراتی مبنی بر امکان ابطال انتخابات اظهار کرد: تصمیم‌گیری در مورد این مهم برعهده هیأت اجرایی زیرنظر فرماندار و هیأت نظارت زیر نظر سه نفر از نمایندگانی است که توسط مجمع انتخاب شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود حدود 50 تا 80 نفر از کاندیداهای شورای شهر نسبت به روند رای‌گیری و انتخابات معترض بودند و نظر شما در این زمینه چیست؟، ادامه داد: طبق ماده 56 قانون، انتخابات تأیید صحت انتخابات بر عهده هیأت نظارت شهرستان است که توسط فرماندار اعلام می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر افرادی در این زمینه شکایتی داشته باشند این شکایات در هیأت نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: همچنین براساس ماده 58 قانون انتخابات شوراها اگر ابطال انتخابات مطرح باشد با پیشنهاد هیأت نظارت استان و تأیید هیأت مرکزی نظارت است.

وی با تأکید بر اینکه ابطال آرا باید به استناد به قانون همراه با اسناد و مدارک معتبر باشد، خاطرنشان کرد: اگر شکایتی در این زمینه باشد فرمانداری و هیأت نظارت شهرستان و استان مسؤول پیگیری هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه این موضوع باید هرچه سریع‌تر توسط هیأت نظارت  مورد بررسی قرار گیرد، گفت: باید این موضوع بررسی و اعلام نظر شود تا اگر نظر بر این بوده که ابطال شود به هیأت نظارت استان و همچنین هیأت نظارت مرکزی ارجاع شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها