معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

پروژه مهم زنجان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت های داخلی می باشد

چندین پروژه مهم با تلاش شهرداری زنجان در مقیاس بزرگ آغاز شده و موفقیت های خوبی در شهرهای مختلف استان رقم خورده که تمامی این اقدامات در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت های داخلی بوده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۸۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در آئین کلنگ‌زنی پردیس های سینمایی پروژه گاوازنگ زنجان، با بیان اینکه وضعیت سالن های سینمایی زنجان بعد از انقلاب مناسب نبوده است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی سه سالن سینمایی در شهر زنجان وجود داشت که در سال های اخیر، دو سالن آن تخریب شده و سالن جدیدی نیز اضافه نشده که با ساخت این سالن های سینما، شاهد بهبود و توسعه این بخش خواهیم بود.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه ساخت پردیس های سینمایی شمال شهر زنجان اقدام بزرگ و مهمی می باشد، افزود: ساخت پردیس‌های سینمایی شمال شهر زنجان موجب توسعه سرانه فضاهای فرهنگی می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سالن های سینمایی زنجان بعد از انقلاب مناسب نبوده است، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی سه سالن سینمایی در شهر زنجان وجود داشت که در سال های اخیر، دو سالن آن تخریب شده و سالن جدیدی نیز اضافه نشده که با ساخت این سالن های سینما، شاهد بهبود و توسعه این بخش خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: دستگاه های متولی، اعتبارات مورد نیاز برای ساخت سالن های سینمایی مناسب را ندارند و اعتبارات آنها بیشتر در بخش های جاری هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد توسعه مشارکت های اقتصادی در پروژه های عمرانی بسیار مناسب است، افزود: در سال های اخیر، رویکرد استان موجب ورود سرمایه گذاران به پروژه های مشارکتی در شهرهای استان شده و حجم ریالی پروژه ها به نسبت اعتبارات عمرانی در استان نیز مناسب بوده است.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدام به کلنگ زنی و آغاز پروژه های مهم مشارکتی در سطح شهر زنجان شده است، اظهار داشت: چندین پروژه مهم با تلاش شهرداری زنجان در مقیاس بزرگ آغاز شده و موفقیت های خوبی در شهرهای مختلف استان رقم خورده که تمامی این اقدامات در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت های داخلی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: جانمایی فضاهای فرهنگی در مجاورت دانشگاه تحصیلات تکمیلی با ملاحظات زیادی صورت گرفته و طراحی سیما و منظر شهری و مسائل فنی با دقت اعمال شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های بنیاد مسکن برای ساخت این فضاهای فرهنگی، خدماتی و تجاری بسیار مهم می باشد، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به ظرفیت های بالای فنی و ماشین آلات عمرانی برای ساخت و مشارکت در این پروژه مهم انتخاب شده است.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه پروژه ساخت پردیس های سینمایی شمال شهر زنجان یک اقدام مهم برای اصحاب فرهنگ و هنر استان است، گفت: با اقدام تلاش شده برای ساخت پردیس های سینمایی قدمی برای هنرمندان مستعد استان برداشته شود و امیدوراریم حمایت های لازم از طرف سازمان سینمایی کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره های مرتبط با حوزه فرهنگ و سینما در پردیس های سینمایی که یک محور فرهنگی محسوب می شود برگزار می گردد، اظهار داشت: با توجه به سابقه مناسب زنجان در برگزاری جشنواره های مختلف و ایجاد یک ظرفیت مهم سینمایی و فرهنگی در شمال زنجان، انتظار داریم توجه بیشتری برای برگزاری جشنواره های سینمایی در زنجان صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه طراحی صورت گرفته برای پروژه ساخت پردیس های سینمایی شمال شهر زنجان مسیر طراحی فرهنگی می باشد، خاطر نشان ساخت: توجه به بخش گردشگری، خدماتی و محور پیاده در این مسیر صورت گرفته و هدف‌گذاری لازم جهت گذران عصرانه های توام با آرامش برای شهروندان زنجانی صورت گرفته است.

ارسال نظرات