فرماندار زنجان :

میزان مشارکت مردم زنجان در انتخابات بی سابقه بود

از میان 372 هزار و 299 واجد شرایط شرکت در انتخابات این شهرستان، 256 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند ، این میزان مشارکت در گذشته بی سابقه بود.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۵۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار زنجان امروز در جمع خبرنگاران زنجان گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان برای نخستین بار به شیوه الکترونیکی برگزار شد، در حالی که تجربه این نوع برگزار انتخابات در شهرهای ابهر و خرمدره وجود داشت.

رسول بیات افزود: از میان 372 هزار و 299 واجد شرایط شرکت در انتخابات این شهرستان، 256 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند ، این میزان مشارکت در گذشته بی سابقه بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در خصوص شعب سیار که 2 نوع هستند، گروهی مسیر مشخص شده ای را باید طی کنند و گروه دیگری می توانند به نقاط مختلف منتقل شوند، باید گفت که در عمل هیات اجرایی نتوانست به علت افزایش تعداد شرکت کنندگان مسیر این شعب را تغییر داده و به شعب پر ازدحام هدایت کند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به نتایج انتخابات شورای شهر زنجان، تصریح کرد: از شهر زنجان آقایان سجاد خدایی، امامعلی دادخواه، کاظم افشارچی، احمد نصیری، محمد مسعود مرادخانی، اسماعیل دویران، سید رحمان احمدی، حمید رضا حمیدی و عباس راشاد به عنوان اعضای اصلی شورای شهر انتخاب شدند.

رسول بیات در ادامه افزود: به ترتیب اکبر اوصالی، رزاق محمدی، منصور مرادلو، سرور رحیما زنجانی و سحر سلیمی به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر زنجان انتخاب شدند.

بیات با اشاره به منتخبین شهر نیک پی ابراز کرد: در شهر نیک پی فریده بیات، ناصر شرفی، زهرا اشرفی آزاد، مرحمت الله اشرافی و داوود بیات به عنوان اعضای اصلی شورای شهر انتخاب شدند.

فرماندار شهرستان زنجان در ادامه اظهار داشت: اکبر قاسمی، سیده لیلا موسوی، اکبر افشاری، ابراهیم عیوبی و رحیم افشاری به عنوان اعضای شورای شهر ارمغانخانه انتخاب شدند.

وی در ادامه با تشکر از مردم که آرامش خود را حفظ و صحنه را ترک نکردند، اظهار داشت: هنگام رای گیری در برخی از شعبه ها ازدحام جمعیت بود.

وی با اشاره به اینکه عدم موفقیت برخی از شهروندان حاضر در شعبه های اخذ رای، افزود: به طور معمول وزارت کشور با شورای نگهبان برای دریافت آرای تمام افراد حاضر در شعب حتی تا پاسی از شب با وجود تمام شدن زمان قانونی شرکت در انتخابات، به توافق می رسید، اما در این دوره از انتخابات شورای نگهبان اعلام کرد، سر ساعت مهر نظارت برداشته شود.

گفتنی است، تمام کسانی که انتخاب نشده اند و نسبت به نتیجه انتخابات شکایت دارند، می توانند طی 2 روز آینده، شکایت خود را با نوشتن کامل اطلاعات هویتی خود شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر و مکان سکونت به هیات نظارت تحویل دهند.

ارسال نظرات