کاهش فعالیت های روزانه در محیط خانواده، بی اعتمادی والدین به فرزندان، کاهش ارتباطات با افراد خانواده ؛ افزایش ارتباط با جنس مخالف و تاثیر بر شیوه محاوره از تاثیرات مخرب و منفی فضای مجازی است .
کد خبر: ۸۸۶۲۳۶۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، روابط عمومی بهزیستی استان زنجان در دوره آموزشی فضای مجازی و راههای مقابله با آن گفت: امروزه فضای مجازی بسیار نزدیک به فضای زندگی حقیقی شده و سبب ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه می باشد

سلمان حسینی افزود: بهزیستی بعنوان یکی از نهاد های موثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمت رسانی به افراد در معرض آسیب می باشد .

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی فضای مجازی و راههای مقابله با آن، گفت:عدم مطرح بودن مکان ،تکثر و تنوع عددی ، گمنامی هویت و فردگرایی و پیوستگی و یکپارچگی از ویژگی ها اساسی فضای مجازی است.

حسینی سواد رسانه ای را یک نوع درک متکی برمهارت که براساس آن می توان انواع رسانه ها و انواع تهدیدات آن ها را شناخت و تفکیک نمود معرفی نمود و افزود: دوره آموزشی آسیب های فضای مجازی و راههای مقابله باآن برای مددکاران و مسئولان مراکز فنی اموراجتماعی با هدف فراگیری فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی دردوروز برگزار شد.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت استفاده از فضای مجازی و برخی از تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی اظهار داشت: کاهش فعالیت های روزانه در محیط خانواده، بی اعتمادی والدین به فرزندان، کاهش ارتباطات با افراد خانواده ؛ افزایش ارتباط با جنس مخالف و تاثیر بر شیوه محاوره از تاثیرات مخرب و منفی فضای مجازی است .

حسینی در ادامه تصریح کرد: تقویت فعالیت در فضای واقعی , استفاده از فضای مجازی در محیط های تحت کنترل اجتماعی ، عضویت در شبکه های مفید و کارآمد و تقویت سواد رسانه ای از طریق مطالعه منابع از جمله راه های موثر در کاهش آسیب های فضای مجازی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان افزود: شرکت کنندگان دراین دوره آموزشی با مباحثی همچون آسیب ها و راه های مقابله با آن ، آشنایی با سواد رسانه ای و رویکرد بهره گیری از فضای مجازی آشنا گردیدند.23

ارسال نظرات