کارشناس مسئول آسیب های اجتماعی بهزیستی:

زوجین دارای مشکل باید از نظر مشاوران بهره بگیرند

زوجین دارای مشکل باید برای رفع مشکلات و اختلاف سلیقه ها و معضلاتی که زندگی آنها را تهدید می کند از نظر مشاوران بهره بگیرند.
کد خبر: ۸۸۶۲۳۵۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس مسئول آسیب های اجتماعی بهزیستی با عنوان تاثیرات منفی طلاق گفت: تاثیرات منفی طلاق در سنین مدرسه بیشتر است و در نوجوانان مشکلات فزاینده ای چون احساس طرد شدگی ، کمبود عاطفی ، اضطراب ، افسردگی و سایر مشکلات رفتاری ، روانی و شخصیتی را موجب می گردد.

علیرضا کاظملو با تاکید بر نقش مشاوره خانواده در پیشگیری از طلاق و کاهش اثرات منفی طلاق افزود : مراکز مشاوره خانواده می توانند و فردی وابسته به بهزیستی انواع خدمات مشاوره ای و روان درمانی را به مراجعانی که نیازمند کمک و مساعدت هستند ارائه می دهند و چنانچه مراجعین مطابق توصیه های روانشناسان مجرب عمل نمایند به ویژه در مراحل اولیه جدایی خود و فرزندان خود را نسبت به تبعات منفی طلاق تا حدود زیادی بیمه خواهند نمود.

وی اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری و دخالت اطرافیان را از مهمترین دلایل طلاق برشمرد و اظهار داشت : طلاق های توافقی در ارجاعات دادگستری به مشاورین بهزیستی نسبت به سایر درخواست ها اعم از طلاق یکطرفه، نفقه و یا مهریه بیشتر مشاهده می شود.

علیرضا کاظملو تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده اغلب طلاق ها در 5 سال اول زندگی رخ می دهد و از سال 90 تا 93 میانگین سنی متقاضیان طلاق برای زوجین 20 تا 29 سال بوده و در سال 94 میانگین سنی زوج و زوجه 25 تا 34 بوده که ممکن است تغییر سنی متاثر از بالا رفتن سن ازدواج باشد.

کارشناس مسئول آسیب های اجتماعی بهزیستی از زوجین دارای مشکل خواست برای رفع مشکلات و اختلاف سلیقه ها و معضلاتی که زندگی آنها را تهدید می کند از نظر مشاوران بهره بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار