خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: با توجه به آرا شمارش شده مشارکت مردم استان فارس ۷۲ تا ۷۳ درصد بوده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۲۱۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
سید محمدعلی افشانی با بیان اینکه در هیچ یک از شعبه‌های اخذ رای استان فارس با کمبود تعرفه روبه‌رو نبودیم اظهار داشت: ممکن است در یک درصد از شعب اخذ رای حدود یک ربع یا نیم ساعت کمبود تعرفه رخ داده اما بلافاصله تعرفه جدید به این شعب داده شده است. 

وی با تشکر از همه مردم استان فارس که آگاهانه در انتخابات مشارکت کردند، افزود: این مشارکت مردم سبب حذف بسیاری از دغدغه‌ها شد و سبب شد که در بسیاری از مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای اطمینان خاطر از پشتوانه مردمی حاصل شود زیرا پیروز واقعی این انتخابات مردم بودند که با حضور باشکوه خود مصونیت به نظام جمهوری اسلامی بخشیدند. 

استاندار فارس گفت: از همه مردمی که در صف‌های طولانی رای‌گیری معطل شدند و کسانی که علی رغم انتظار چند ساعته در صف‌های انتخابات موفق به اخذ رای نشدند عذرخواهی می‌کنم و از همین جا می‌گویم که برای تضمین صحت و سلامت انتخابات زمان رای‌گیری طولانی شد.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت هویت رای دهندگان، فوتی‌ها و افرادی که دوبار رای داده‌اند را مشخص می‌کند، عنوان کرد: در همان نیم ساعت اول 23 نفر که برای دوم قصد رای‌گیری داشتند شناسایی شدند و همین شناسایی سریع سبب شد که افراد در این زمینه سواستفاده نکنند و تخلفات این چنینی در ساعات پایانی رای‌گیری به صفر رسید. 

افشانی با ییان اینکه با توجه به جمعیتی که در صف‌های رای‌گیری حضور داشتند از همان ساعات اولیه روز خواستار افزودن  50 تا 60 شعبه در استان فارس را داشتیم اما شورای نگهبان با این درخواست موافقت نکرد، گفت: دلیل مخالفت شورای نگهبان آموزش ندیدن نیروها برای شعب جدید و سخت بودن هماهنگی برای ایجاد شعب جدید بود. 

وی با بیان اینکه در مجموع 3575 صندوق رای در استان فارس وجود داشت تاکنون 3 هزار 521 صندوق شمارش شده و 54 صندوق شمارش نشده است، افزود: با توجه به آرا شمارش شده مشارکت مردم استان فارس 72 تا 73 درصد بوده است.

استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون گزارشی از تخلف مدیران دولتی یا فرمانداران به ما گزارش نشده که مصداق جرم باشد، گفت: براساس قانون مدیران دولتی تنها در ساعات ادارای حق فعالیت و تبلیغ کاندیداها را ندارند و در ساعات غیراداری منعی برای انجام تبلیغات ندارند. 

وی با تشکر از تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان فارس، عنوان کرد: در استان فارس خوشبختانه هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد و در زمان انتخابات نیز با هیچ مشکل امنیتی روبه‌رو نبودیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها