توسلی با بیان اینکه پیگیر حل مشکل بیمه ی مداحان هستیم، گفت: حدود 40 نفر از مداحان و شاعران آیینی چهار محال و بختیاری بیمه و مستمری بگیر در بنیاد فرهنگی دعبل خزایی هستند.
کد خبر: ۸۸۶۲۱۴۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حمیدرضاتوسلی گفت:بنیاد فرهنگی دعبل خزایی، بر سازماندهی، آموزش و خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی مداحان،شاعران آیینی و فعالان هیئت‌های مذهبی و تبلیغات در زمینه ی گسترش فرهنگ عزاداری و مداحی تمرکز دارد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

نماینده بنیاد فرهنگی دعبل خزایی استان افزود: این بنیاد با هدف شناسایی ستایشگران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، انجام خدمات تأمین اجتماعی از قبیل بیمه ی درمانی، عمر و پس‌انداز، تکمیلی و پزشکی و بازنشستگی و ارائه ی تسهیلات ضروری به آنها و افراد تحت تکفل ایشان، پشتیبانی علمی و معنوی از ستایشگران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام برای اعتلای و تعمیق فرهنگ مکتب عصمت و طهارت علیهم‌السلام، ساماندهی و تقویت محافل اثرگذار فرهنگی برای ارتقای بنیه ی فرهنگی ستایشگران، ذاکران و شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام، انجام پژوهش‌های بنیادین و ویژه برای تهیه ی متون فاخر ادبی، برای استفاده ی ستایشگران و ذاکران و استفاده ی بهینه از ظرفیت‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و سامان‌دهی و انتشار مکتوب و چندرسانه‌ای در حوزه ی اهداف عالیه ی بنیاد شکل گرفت.

وی ادامه داد: از استان چهار محال و بختیاری هم تعداد قابل توجهی از مرکز استان و شهرستان ها، مداحان وشاعران آیینی که واجد شرایط لازم بودند در این بنیاد ثبت نام کرده اند و ۳۲ نفر هم در اولویت و در نوبت هستند که ان شاء الله به محض اعلام بنیاد، کار های مربوط به برقراری بیمه آنها انجام خواهد شد.

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی چهار محال و بختیاری بیان کرد: از طریق کانون مداحان کشور و دیگر مراجع ذیصلاح برنامه ریزی و هماهنگی شده که در مجلس شورای اسلامی کار بیمه ی دیگر مداحانی که بیمه ندارند و شاغل هم نیستند حل شود و بیمه ی مداحی هم برای این عزیزان دایر شود.

نماینده بنیاد فرهنگی دعبل خزایی استان گفت: از استان چهار محال و بختیاری در حال حاضرحدود 40 نفر بیمه و مستمری بگیر و بازنشسته شده اند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: مرحله اول کار مصاحبه و ضبط تصویری مداحی ذاکران اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام با حضور جانشین و جمعی از مسئولین بنیاد فرهنگی دعبل خزایی مرکز در شهرکرد برگزارشد.

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی چهار محال و بختیاری افزود: سایت دعبل در زمینه های مختلف فرهنگی فعال است و عزیزان شاعر و مداح برای استفاده از مطالب و نیز کسب اخبار مربوط به بیمه مداحان می توانند به سایت deabel.org مراجعه کنند.

ارسال نظرات