صف‌های طولانی مردم در نخستین ساعات اخذ رأی در جای جای ایران اسلامی، نشان از آن دارد ایرانی یعنی حضور، یعنی ثبات اندیشه و انتخاب.
کد خبر: ۸۸۶۱۸۵۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، از شهرستان قائم‌شهر، از نخستین ساعات امروز و در روز جمعه که در کشور ما روزی برای استراحت و در خانه ماندن است، در کوچه پس کوچه‌های شهر و دیار ایران اسلامی آن‌چیزی که رخ‌نمایی می‌کند رودهای روان از حضور مردمی است که بار دیگر شناسنامه به‌دست و به همراه خانواده راهی شعب اخذ رأی شده تا آرای خود را ثبت کنند.

بار دیگر آنانی به میدان آمدند که دغدغه مدیریت کشورو مدیریت شهر و روستا را یدک می‌کشند.

حزب، گروه و جناح خاص هم ندارد چرا که انتخابات متعلق به آحاد ملت ایران است و هر ایرانی حق دارد در انتخاب رئیس‌جمهور و اعضای شورای شهر خود، سهیم باشد تا فرد یا افرادی را برگزینند که از هر حیث اصلح و توانمند است.

صف‌های طولانی مردم در نخستین ساعات اخذ رأی در جای جای ایران اسلامی، نشان از آن دارد ایرانی یعنی حضور، یعنی ثبات اندیشه و انتخاب.

به طور حتم این ماراتن بزرگ سیاسی، توسط خبرنگاران و کشورهای زیادی رصد می‌شود و همه چشم به انتظارند تا ببینند مردم ایران چگونه بار دیگر حماسه می‌آفرینند و شگفتی خلق می‌کنند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حالی از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد که مردم از همان ساعات اولیه خود را به نزدیک‌ترین شعب اخذ رأی رسانده و فرد مورد نظر خود را انتخاب کردند به امید آنکه تغییری در وضعیت کشور و شهر و روستاها ایجاد شده و فردی در رأس امور قرار گیرد که بتواند علاوه بر عمل به وعده‌های انتخاباتی، باری از دوش مشکلات این جامعه بردارد.

یکی از اتفاقات جالب حضور اقشار مختلف در صف‌های طولانی انتخابات است که از جمله آن می‌توان به حضور جانبازان و افراد مسن اشاره کرد.

حضور رأی اولی‌ها یکی دیگر از زیبایی‌های این انتخابات است که نخستین سال حضور در این ماراتن سیاسی را با انتخاب رئیس‌جمهور و اعضای شورای شهر خود تجربه می‌کنند.

محمد زکریایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه نخستین‌بار است که در انتخابات شرکت می‌کنم، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که نخستین انتخابم، انتخاب فردی اصلح به‌عنوان رئیس‌جمهور است.

این رأی اولی افزود: از شب گذشته ذوق و شوق داشتم که هرچه زودتر ساعت هشت صبح فرا برسد و بتوانم آرای خود را ثبت کنم.

وی از همه هم سن و سال‌های خود خواست تا در این میدان بزرگ شرکت کرده و در سرنوشت کشور و شهر خود سهیم باشند.

مشهدی رضوانه مرتضوی انگیزه خود از حضور در انتخابات را ادای دین به آرمان‌های امام راحل و خون شهدا عنوان کرد و گفت: 82 سال از خدا عمر گرفتم و با وجود اینکه قدرت جوانی قدیم را ندارم امروز آمدم تا در انتخابات شرکت کنم.

وی گفت: مردم باید در انتخاب هوشیار باشند تا فردی انتخاب شود که بتواند کشور و شهر را اداره کند.

کلثوم سلیمانی، که جسم خود را با پای مصنوعی به شعب اخذ رأی در روستای پرچیکلا رساند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وظیفه انسانی و شرعی خود دانستم که رأی دهم چراکه آرامش و امنیتی که در کشور داریم مرهون همین انتخاب‍ها است.

این بانوی از کارافتاده که روزگاری در علوم‌پزشکی ساری مشغول فعالیت بود و در اثر حادثه یکی از پاهایش را از دست داد حضور حداکثری مردم در انتخابات را لازم و ضروری برشمرد و گفت: امیدواریم فردی در رأس امور قرار گیرد که به داد مظلومان برسد.

به گزارش فارس، به دلیل استقبال مردم، ساعت اخذ رأی تا ساعت 20 امشب تمدید شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها