برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۰۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: ۸۸۶۱۸۴۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰۶ روستای این استان انتخابات شوراهای اسلامی در آن درحال برگزاری است.

سید محمد موحدپور، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: مردم فهیم و شورآفرین استان در کمال آرامش، بصیرت کامل و با دقت نظر بالا همراه با ملت ایران اسلامی در صفوفی فشرده در محل صندوق های اخذا رای حضور دارند و این انتخابات با کمال امنیت و سلامت به پیش می رود.

موحدپور، اظهار داشت: هم اکنون مردم استان با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای حرکت عظیم و موج انسانی ایجاد کرده اند تا برای تعیین سرنوشت خود، آینده کشور و استان، پاسخی سخاوت مندانه به خواسته رهبر معظم انقلاب داشته باشند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه هرگونه اخبار و اطلاعات صحیح و کامل از طریق ستاد انتخابات کشور و استانداری اعلام می شود، تاکید کرد: به اخبار و شایعات در رسانه ها و کانال های غیرمعتبر توجه نکنند.

موحدپور، ابراز داشت: با اقدامات از پیش انجام گرفته، بحمدالله با سعی و تلاش شبانه روزی تمام مجموعه دست اندرکار انتخابات با حراست از آراء مردم استان و رعایت قانون، حفظ حرمت، عزت ملی و استانی انتخابات با نظارت و بازرسی هایی که انجام می شود با سلامت کامل در کمال امنیت در حال اجراست.

وی، عنوان کرد: از یک هزار و ۶۷۶ روستای استان حدود ۷۲۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که در ۷۰۶ روستا انتخابات شوراهای اسلامی در حال انجام است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: در این استان شوراهای اسلامی ۳۰ روستای پرجمعیت دارای پنج نفر عضو و شورای روستاهای کم جمعیت سه نفر عضو انتخاب می شوند.

موحدپور، ابراز داشت: بیش از سه هزار و ۷۰۹ نفر در روستاها و ۵۳۶ نفر در شهرهای استان نامزد انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شده اند.
سیاست در متن زندگی ساکنان یک روستا
سیاست در متن زندگی مردمان ساده و صمیمی روستای چشمه گل روستایی کوچک در مرز استانهای کهگیلویه و بویراحمد و فارس واقع شده است که همچون سایر مناطق دیگر زندگی در آن جریان دارد.
در مرز شهرستانهای بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد و رستم در فارس روستای کوچکی است که در موسم انتخابات در التهاب سیاست می سوزد.
ساکنانش همه سیاسی می شوند و یک سر فعالیتهای ساکنان به سیاست ختم می شود.
نام این روستا «چشمه گل» است، روستایی که نه چشمه دارد و نه گل اما مردمانی دارد که انگار سالهاست درس سیاست خوانده اند.
ساکنان بالای ۵۰ساله روستا جز ملا اسکندر همه بی سوادند اما بی سوادی از علاقه آنان به سیاست و شرکت در سرنوشت خود و کشورشان نکاسته است بلکه هر دوره عطش آنان به این رویداد سیاسی افزون تر می شود.
روستای چشمه گل تنها در سیاست زبانرد نیست بلکه در برخی امور دیگر نیز از بقیه مناطق خاص تر است.
در روستای چشمه گل خورشید حدود یک ساعت زودتر از بقیه مناطق از افق ناپدید می شود و دلیل آن هم قرار گرفتن در میان کوه های سربفلک کشیده است.
روستا در مرز شهرستان رستم در استان فارس و شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و به همین دلیل خدمت رسانی به آن حالتی برزخی به خود گرفته است.
ساکنانش در فصل قشلاق به استان فارس می روند و در ییلاق به بویراحمد می آیند.
به همین دلیل چشمه گل هنوز آب آشامیدنی مطلوبی ندارد و مردم برای تهیه آب شرب حدود سه کیلومتر راه را با الاغ طی می کنند.
جاده ای از ۲ سوی بویراحمد و رستم از این روستا می گذرد که هنوز بخش عمده آن خاکی است اما همه این مشکلات سبب نشده ساکنان روستا سیاسی نباشند.
چشمه گل زمانی افزون بر ۵۰خانوار جمعیت داشت و هیچ خانه ای در این روستا نیست که رزمنده هشت سال دفاع مقدس نداشته باشد.
حاصل حضور ساکنان روستا در جنگ دهها رزمنده، جانباز و تقدیم سه سردار شهید است.
حتی این روستا به همراه دیگر روستاهای منطقه یک گردان رزمی در هشت سال دفاع مقدس داشت.
حضور در جنگ و دیگر صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی ازساکنان روستا مردمانی صاحب اندیشه ساخته است.
در موسم هر انتخابات، بحث سیاسی فضای خانه های روستا را پر می کند، باور کنید تحلیل سیاسی «مَلی» از ساکنان روستا دست کمی از تحلیل دکتر زیبا کلام در تهران ندارد.
از آن زمان که در میان نیروهای انقلاب ۲ تفکر چپ و راست و یا اصولگرا و اصلاح طلب کنونی بوجود آمد ساکنان چشمه گل به اردوگاه اصلاح طلبان پیوستند.
تنها ذوالفقار یکی از دامداران روستا اصولگراست و خود را به قول معروف به رئیس دولتهای نهم و دهم وابسته می داند.
شرکت ساکنان چشمه گل در هر انتخاباتی همیشه به صورت ۱۰۰درصدی بوده است.
محمد کوه گلی یکی از جوانان روستا معتقد است که شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است و با شرکت در این رویداد سرنوشت خود را رقم می زنیم.
علیرضا جهانگیر از ریش سفیدان روستا هم می گوید که از اول انقلاب تاکنون با شرکت در همه عرصه ها از جمله انتخابات از آرمانهای امام راحل و رهبری دفاع کرده ایم.
چشمه گل نمونه ای از هزاران روستایی در جای جای ایران اسلامی است که ساکنانش به رغم مشکلات و محرومیت ها هیچ گاه از حضور عرصه های تعیین سرنوشت شانه خالی نمی کنند.
امروز ۲۹اردیبهشت ماه ۹۶ ساکنان چشمه گل با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی برگ زرین دیگری بر افتخارات خود و کشور عزیز ایران افزودند.

 

شایعات در باره نتیجه انتخابات شورای یاسوج کذب است
رئیس ستاد انتخابات بویراحمد نیز گفت: تمامی اخبار منتشره در فضای مجازی و سایتها در خصوص نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی این شهرستان و اسامی افراد پیشرو کذب محض است.
سید محمد کاظم نظری افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج به صورت الکترونیکی برگزار می شود و تا پایان رای گیری به هیچ وجه حتی امکان اعلام نتیجه اولیه نیز وجود ندارد.
وی ادامه داد: نتیجه انتخابات شوراها بعد از پایان رای گیری و تنظیم صورت جلسه از طریق ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد و از مجاری قانونی اعلام می شود.
وی به شهروندان توصیه کرد به شایعات توجهی نداشته باشند و تا پایان زمان قانونی رای گیری در انتخابات مشارکت کنند.

کمبود تعرفه ۹ شعبه اخذ رای در روستاهای گچساران تامین شد
بخشدار مرکزی گچساران گفت: ۹ شعبه اخذ رای در روستاهای این شهرستان با کمبود تعرفه مواجه شدند که در کمترین زمان ممکن از سوی تیم های ستاد انتخابات شهرستان تامین شد.

فرج الله استلاحی این شعب را شامل گناوه لری، مارین، پاکوه، اسپر، اسلام آباد لیشتر و چهار بیشه سفلی ذکر کرد.
وی مشارکت روستائیان در انتخابات را گسترده اعلام کرد و گفت: با بازگشت کشاورزان از زمین های زراعی خود، پیش بینی می شود این تعداد به مراتب افزایش یابد.
استلاحی با بیان اینکه از لحاظ تامین تعرفه هیچ کمبودی در این شهرستان وجود ندارد، گفت: ستاد انتخابات گچساران از آمادگی لازم در این خصوص برخوردار است تا به محض اعلام نیاز، تعرفه به شعبه ارسال شود.
وی اظهار داشت: ۱۳۴ شعبه اخذ رأی در سطح این شهرستان برگه های رأی مردم را در زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع آوری می‌کنند.
استلاحی ابراز کرد: ۶۴ شعبه از این تعداد در سطح شهر دوگنبدان و ۷۰ شعبه نیز در روستاها و مناطق سخت گذر این شهرستان است.

۳۵۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی تاکنون رای خود را به صندوق انداختند

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵۰ هزار نفر از مردم استان تا کنون رای خود را به صندوق انداختند.

فتاح محمدی با بیان اینکه ۵۲۸ هزار و ۹۳۰ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند، اظهار داشت: ۳۵۰ هزار نفر از مردم استان تا کنون رای خود را به صندوق انداختند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباط با اکثر شعب اخذ رای به صورت آنلاین و مستقیم است و برخی از مناطق که ارتباطی وجود ندارد ناشی از مشکلات مخابراتی است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان همیشه در انتخابات های مختلف مشارکت بالایی داشتند، خاطرنشان کرد: امید است در این دوره نیز شاهد مشارکت بالا و جز استان‌های ممتاز و پیشرو در انتخابات باشیم.

محمدی عنوان کرد: از آخرین وضعیت در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مطلع هستیم و در صورت نیاز برای تمدید زمان رای گیری تابع نظر وزارت کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق روستایی و عشایری مشکل کمبود تعرفه نداریم، اظهار داشت: برخی شهرستان‌ها نیازمند تمدید تعرفه بود که به صورت هوایی تعرفه برای آنها فرستاده و توزیع شد.

ارسال نظرات