امسال ۴۵۰ رأی اولی در چالوس در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طعم خوش رأی دادن را می‌چشند و با دیدن انگشت‌های اشاره رنگی خونی تازه در کالبد وجودشان جاری می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۱۷۷۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، این‌روزها که حال و هوای کشور ما و به تبع آن شهرستان چالوس در تب و تاب انتخابات متجلی شد انتظار برای رسیدن به تاریخ جمعه ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ به‌سر آمد و هر فردی که خود را وامدار این نظام و انقلاب دانسته و واجد شرایط رأی دادن است برای رفتن  به‌پای صندوق‌های رأی بسان فرزند خردسالی که ساعتی از آغوش مادر دور بوده است پر می‌کشند.

شاید برای برخی‌ها که تجربه حضور در پای صندوق‌های رأی را از سال‌ها قبل چشیده‌اند این شور و شعف به عظمت حال خوشی که رأی اولی‌ها برای شرکت در تعیین سرنوشت سیاسی خود دارند، نباشد.

جوانان رأی اولی که با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در کلاس‌های درس و  مدرسه با یکدیگر به مناظره و مشاوره نشستند و براساس آنچه که از زبان خانواده و اقوام شنیدند تجربیات و استدلال‌های خود را در مورد کاندیداهای خاص به‌ سایر دوستان نیز منتقل کرده باشند و حال که ۲۹ اردیبهشت فرا رسید درس‌های نانوشته‌ای که آموختند را در پای صندوق‌های رأی پس خواهند داد.

انتخابات برای رأی اولی‌ها عطر و بوی  خاصی دارد زیرا علاوه بر احساس بزرگی و‌ استقلال از اینکه در تعیین سرنوشت شهر و روستا و کشور خود نیز سهیم می‌شوند حس نابی به آنها دست می‌دهد.

عرفان امیری که به‌همراه دوستانش از صبح زود برای شرکت در این انتخابات سرنوشت‌ساز در پای صندوق‌‌های رأی حاضر شد در مورد شور و حالی که در این‌باره داشت به خبرنگار فارس گفت: اینکه می‌بینم برای نخستین‌بار می‌توانم خودم با رأی و اراده خود اقدام به انجام کاری بزرگ و مهم کنم بسیار خوشحال هستم.

وی با بیان اینکه حس خوبی که در مورد انتخابات به‌من و دوستانم دست داد سبب شد تا از ماه‌ها قبل در مورد کاندیدای شورای شهر و حتی ریاست جمهوری با یکدیگر به‌بحث و گفت‌وگو بنشینیم، افزود: اگرچه هر فردی اعم از پدر و مادر و اقوام گرفته تا دوستان و برخی از معلم‌ها که هر کسی در مورد انتخابات حرفی برای گفتن داشت و موجب می‌شد تا در ابتدا گیج شوم اما با مطالعه اهداف و برنامه‌های تعدادی از این کاندیداها در فضای مجازی تصمیم گرفتم تا به افرادی‌که با افکار و برنامه‌های روز مطابقت دارند رأی بدهم.

المیرا صالحی از دیگر رأی اولی‌هایی بود که به اذعان خودش با ذوق و اشتیاقی که از ماه‌ها قبل در من ایجاد شده بود امروز صبح زود از خواب برخاستم تا جزء نفرات اولی باشم که رأی خود را داخل  صندوق می‌اندازم، گفت: از اینکه می‌بینم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به من اعتماد کرده و اجازه داد تا در سرنوشت شهر و کشورم دخالت کنم خیلی خوشحال هستم.

وی با تأکید بر اینکه من امروز در پای صندوق‌های رأی حاضر شدم تا ثابت کنم که به ارزش‌های اسلام و اصل نظام جمهوری اسلامی ایران پای‌بند هستم، اظهار کرد: بنده به‌عنوان جوان آینده‌ساز این مملکت اسلامی بر خود وظیفه دانستم تا به این رسالت خود عمل کنم بنابراین امیدوارم مسؤولان کشور و شهر من نیز بدانند تا ما جوانان نیز خواسته‌هایی داریم که باید به آن عمل شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس نیز با اشاره به اینکه امسال حدود ۴۵۰ دانش‌آموز در این شهرستان رأی اولی هستند و در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند، به فارس گفت:  حضور در نخستین مشارکت سیاسی یعنی انتخابات برای جوانانی که برای نخستین‌بار در انتخابات شرکت کرده و می‌توانند آرای خود را داخل صندوق‌های أخذ رأی بیاندازند نشان از پویایی فعالیت‌های سیاسی در کشور دارد.

سلیمان عبداللهی با بیان اینکه جلسات توجیهی متعددی با مدیران مدارس متوسطه دوم برگزار شد، افزود: با هدف توجیه خانواده‌ها و دانش‌آموزان در مورد اهمیت انتخابات و حضور رأی اولی‌ها در پای صندوق‌های رأی جلساتی با انجمن اولیا مدارس متوسطه دوم و معاونان پرورشی این مدارس برگزار کردیم.

وی با اعلام اینکه حضور و مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات یک تکلیف سیاسی است، گفت: باید زمینه حضور گسترده رأی اولی‌ها را در این‌دور از انتخابات فراهم کرد تا این قشر ازجامعه بتوانند با آگاهی و بصیرت در انتخابات شرکت کنند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه امیدواریم قدوم رأی اولی‌ها برای کشور ما پر خیر باشد به فارس گفت: امروز برای رأی اولی‌ها آغاز مجموعه و تمرین جدید برای این است که در طول زندگی خود تصمیم بگیرند.

قاسم احمدی‌لاشکی با بیان اینکه رأی اولی‌ها شاید تجربه‌ای ندارند، گفت: اما نوجوانانی که امروز به مرز ۱۸ سالگی و جوانی رسیدند با توجه به اینکه جامعه ما جامعه بیداری است این پختگی را از بزرگان درس گرفته و می‌توانند در آینده الگویی برای دیگر جوانان باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها