نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در مورد نااخلاقی‌های انتخاباتی گفت: نباید اجازه دهیم تا پول جای افکار و آرای مردم را بگیرد چرا که در این‌صورت با اصل نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر اصل عدالت و افکار بلند مردم است منافات دارد.
کد خبر: ۸۸۶۱۷۷۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی در حاشیه بازدید از عملکرد هیأت نظارت اجرایی انتخابات شهرستان چالوس با موضوع انتخابات با ابراز خرسندی از اینکه از ساعات نخستین رأی‌گیری حضور مردم پررنگ بود، اظهار کرد: از همه جای کشور خبرهای خوشایندی است که فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مشارکت بسیار بالا و حضور حداکثری مردم در حال تبدیل به یقین شدن است.

وی با اشاره به اینکه با ادامه این روند مشارکت در کشور به بالای ۷۵ درصد می‌رسد، افزود: در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز صف‌های طویلی تشکیل شده و مردم آماده حضور در پای صندوق‌های رأی هستند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز شورای نگهبان به‌عنوان امین مردم است، بیان کرد: این افراد افرادی امین، لایق و دین‌مدار هستند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه این مردم هستند که تعیین می‌کنند از میان ۴ کاندیدای ریاست جمهوری چه کسی می‌تواند رئیس جمهور شود، خاطر‌نشان کرد: این رویه آرامش و امنیتی که تا کنون بین مردم وجود دارد باید تا پایان شب ادامه پیدا کند و هر فردی که در این انتخابات اعم از ریاست جمهوری و شورای شهر برگزیده شد باید از فردا عزم خود را جزم کرده و برای خدمت به این مردم خوبی که با وجود سختی‌ها، تنگناهای اقتصادی، مشکلات و بی‌کاری‌ها باز هم برای اصل نظام حضور پیدا می‌کنند، گام‌های بلندتری بردارند.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه باید قدرشناس این مردم لایق بود، افزود: هر فردی که فردا مسؤولیت را عهده‌دار شد باید خود را مدیون این مردم دانسته و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنایت به اینکه همه به‌خون پاک شهدا بدهکار هستیم را مبنا قرار دهد و رویه روبه رشدی را برای کشور رقم بزند.

وی درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات در چالوس نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر کاری در شروع سختی‌هایی دارد شاید این نوع از انتخابات نیز برای افراد نابلد مشکل باشد اما وقتی قرار است به‌روز و جدید شویم باید آموزش‌های لازم دیده شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به اینکه در انتخابات الکترونیک روند رأی دادن و شمارش آرا نیز با سرعت پیش می‌رود، افزود: وزارت کشور به‌ تعداد کافی دستگاه‌ها را ارسال کرد و در صورت خرابی یک‌دستگاه دستگاه‌هایی سریعاً جایگزین می‌شود.

این مسؤول در مورد بداخلاقی‌هایی که امروز از سوی برخی از کاندیداها و هوادارانشان اتفاق می‌افتد نیز گفت: انتخابات یک قاضی ویژه داشته و همه دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، نظامی و قضای پای کار هستند و بدون شک نباید اجازه دهیم این برخوردها اتفاق بیفتد و پس از تذکرات لازم افرادی که بخواهند ناامنی ایجاد کنند باید بدانند که این رفتار به‌نام جمهوری اسلامی تمام می‌شود و منفور این نظام است بنابراین قوه قهریه پای کار می‌آید.

احمدی‌لاشکی ادامه داد: همه مردم اعم از کاندیداها و طرفدارانشان باید بدانند که این ۲۹ اردیبهشت تمام می‌شود و  فردا که انتخابات تمام شد این رفاقت‌ها است که می‌ماند و نباید کاری کرد که روز ۳۰ اردیبهشت شرمنده یکدیگر بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای برون‌رفت از نااخلاقی‌ها در انتخابات و مسأله خرید و فروش رأی توسط برخی از سودجویان که گاهی در انتخابات شایعه می‌شود چه تمهیداتی اندیشیده شد، تصریح کرد: دادستان استان و شهرستان با جدیت در حال رصد کردن انتخابات هستند و بنا بر برخورد جدی است و نباید اجازه دهیم تا پول جای افکار و آرای مردم را بگیرد چرا که در این‌صورت با اصل نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر اصل عدالت و افکار بلند مردم است منافات دارد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه بنده اصل مناظرات  را تأیید می‌کنم، افزود: برای تشویق مردم و آگاهی‌بخشی مردم خوب بود اما محتوا پسندیده نبود زیرا واژگان و جملاتی گفته شد که در شأن بزرگان کشور نیست.

این مسؤول با بیان اینکه در جلسه مناظره باید به ارائه دیدگاه‌ها در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود، اظهار کرد: اینکه این مناظر‌ه‌ها به نزاع و درگیری‌های شخصی تبدیل شود و تهمت‌ها و افتراهایی زده شود اصلا مورد تأیید نبود و به جامعه آسیب زد و اخلاقیات را دچار خدشه کرد.

احمدی‌لاشکی در پایان با تأکید بر اینکه بنده نیروی مستقل بوده و اعتقادی به مسائل جناحی ندارم، گفت: اگر ببینم این سیستم در حال خارج شدن از مسیر است جزء نخستین نفراتی هستم که به مخالفت بر می‌خیزم زیرا من نماینده مردم هستم و هر آن‌چه که به‌نفع مردم باشد از آن دفاع می‌کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها