خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: یک مسئول در جنبه‌های معنوی باید در صف اول و در جنبه های مادی در صف آخر باشد، فرد اصلح باید از خانواده اصیل و قانونمند باشد و قانون گریز و قانون ستیز نباشد.
کد خبر: ۸۸۶۱۵۴۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در جمع صمیمی با اعضای شورای قشر بسیج اصناف و بازاریان استان همدان اظهار داشت: امام (ره) اگر نظام اسلامی را تشکیل نمی داد و خدمت به مردم نمی کرد عرفان امام کامل نمی شد.

وی گفت: این بستری که خداوند به شما صنوف و بازاریان داده در قسمت های مختلف بازار یک توفیق است که باعث می شود کارهای شما رنگ خدایی بگیرد و عبادت محسوب می شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: بازار اسلامی مورد تأکید امام(ره)، مقام معظم رهبری و نظام اسلامی است که باید شکل بگیرد و اعتقاد بنده این است که بازار همدان باید به عنوان الگو و اسوه برای کشور شناخته شود چراکه از ظرفیت بالایی برخوردار است .

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی در نظام ما، مردم سالاری است، بیان کرد: مردم سالاری ظرف نظام است و یکی از نکات محوری ما در قانون اساسی در مورد جمهوریت، مردم سالاری و محتوای جمهوریت و اسلامیت است چراکه این دو لازم و ملزوم و مکمل هم هستند.

سردار ابوحمزه انتخابات را نوعی تحقق جمهوریت و مردم سالاری اسلامی و دینی است افزود: در نظام ما طبق قانون اساسی و فرمایشات امام(ره) و مقام عظمای ولایت ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که مردم سالاری به معنای واقعی کلمه در جامعه ما جاری و ساری شود و مر قانون رعایت شود اگر این محقق شود همه چیز در جای خودش قرار می گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) گفت: اگر می خواهیم عدالت رعایت شود مر قانون را باید اجرا کنیم چراکه اجرای قانون در جامعه بستر و زمینه اجرای عدالت را فراهم می کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: همه مسئولین نظام مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می شوند؛ اصل نظام مهم است و همه ما مکلف هستیم از اصل نظام حفاظت و حراست کنیم.

* هر حقی تکلیفی ایجاد می کند

وی درخصوص علت اصلی حضور در انتخابات گفت: از لوازم کار ما در انتخابات، حضور حداکثری است و علت اصلی حضوردر انتخابات تکلیف الهی، تکلیف دینی، تکلیف شرعی، تکلیف عقلی و تکلیف ملی است.

سردار ابوحمزه تاکید کرد: همانطور که مردم ما حق دارند از مسئولان نظام مطالبه کنند بحث اشتغال، رفع بیکاری، رفع رکود، مشکل ازدواج، مسکن، معیشت، حل تورم، حل گرانی و موضوعات دیگری از این قبیل حق مردم بوده، این حقی است که مردم دارند به ازای این حق یک تکلیف هم دارند که آن اثرگذاری روی سرنوشت خودشان است.

وی یادآور شد: آن چیزی که در نظام و فرهنگ غرب وجود دارد، این است که می گویند شما حق داری اما در نظام اسلامی و فرهنگ اسلامی و فرهنگ علوی این نیست هر حقی تکلیفی و هر تکلیفی هم حقی در بردارد که یکی از تقابل بین فرهنگ انقلاب اسلامی با فرهنگ غرب همین نکته است که هر حقی تکلیفی ایجاد می کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: رسانه های غربی به شدت به دنبال این هستند که مردم را از رفتن به پای صندوق های رأی دلسرد کنند و مدام در افکار جامعه پمپاژ می کنند.

وی ادامه داد: باید مردم را آگاه کنیم و شناخت دقیق بدهیم و ضرورت انتخابات را بیان کنیم و هر کسی وظیفه دارد که در انتخابات شرکت کنند.

سردار ابوحمزه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص معیارها و شاخص های اصلح گفت: اولین مورد مؤمن و متدین بودن به ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب و دومین مورد التزام عینی و عملی به انقلاب است.

وی در ادامه اضافه کرد: فرد اصلح کسی است که انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند و دارای مدیریت جهادی و انقلابی باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: یک مدیر جهادی با 6 ملاک کار، تلاش، محاسبه با خدا، علم، تدبیر و درایت مشخص می‌شود.

*فرد اصلح باید کاردان و مجرب باشد

وی با اشاره به دیگر شاخص های فرد اصلح گفت: چنین فردی باید شجاع، قاطع و قوی باشد و در مقابل غرب و آمریکا مرعوب نباشد و خودشیفتگی نداشته باشد.

سردار ابوحمزه عنوان کرد: چنین فردی باید ساده زیست باشد و اهل اشرافی‌گری و سوء استفاده نباشد و اهل خدمت باشد همانطور که شهید بهشتی گفت «ما شیفتگان خدمتیم و تشنگان قدرت نیستیم».

وی بیان کرد: یک مسئول در جنبه‌های معنوی باید در صف اول و در جنبه های مادی در صف آخر باشد، فرد اصلح باید از خانواده اصیل و قانونمند باشد و قانون گریز و قانون ستیز نباشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: فرد اصلح باید کاردان و مجرب باشد و توان استفاده از نقاط قوت دولت‌های گذشته را داشته باشد و فردی صمیمی، مهربان و دلسوز باشد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه سال 88، تصریح کرد: فتنه سال 88 خط قرمز نظام است اگر کسی دم از سران فتنه و فتنه 88 بزند این فرد به درد نمی خورد و آب در آسیاب دشمن می ریزد، بنابراین باید فردی باشد که نسبت به فتنه سال 88 و سران فتنه موضعش روشن باشد.

سردار ابوحمزه در خصوص احراز صلاحیت کاندیداها خاطرنشان کرد: شورای نگهبان فقط برای احراز صلاحیت آنها است و مردم باید فرد اصلح را تمیز دهند.

* شناخت و تعیین اصلح تکلیف است

وی در ادامه افزود: همانطور که حضور در پای صندوق های رأی یک تکلیف است شناخت و تعیین اصلح نیز تکلیف است و در انتخابات پیش رو باید هم حضور حداکثری را مدنظر داشته باشیم و هم معیار و ملاک‌های اصلح را بدانیم و باید به سؤالات مردم پاسخ دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خطاب به اصناف و بازاریان، گفت: در هر مجموعه‌ای که هستید باید این بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری را در خصوص انتخابات درج کرده و به مردم انعکاس داده و بهترین روش تبلیغ روش غیر مستقیم است.

وی در خصوص پخش اذان و نماز اول، وقت گفت: یکی از مکان های اساسی که باید اذان پخش شود بازار است که مکان بسیار حساسی است، نماز اول وقت، وقتی در مسجد یا در مغازه ادا می شود روی مشتری اثرات معنوی می گذارد.

سردار ابوحمزه یادآور کرد: شما بازاریان و اصناف باید مراقب باشید که گناه در بازار صورت نگیرد از جمله نزول، رشوه، سی دی های مبتذل و مستهجن و پوشاک مبتذل که این‌ها به صلاح ما نیست و باید مراقبت کنیم و اگر فروشنده ای دنبال این کارها رفت او را نهی کنید چرا که گناه ریشه ایمان را از بین می برد و برکت از جامعه رخت برمی‌بندد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همت مردم روز جمعه شاهد حضور حماسی عظیم و پرشور چه در استان و چه در سراسر کشور باشیم و با تعیین افراد اصلح چه در شوراهای شهر و روستا و چه در ریاست جمهوری بتوانن کارهای بزرگتری را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات