خبرهای داغ:
بسیج سازندگی به همت جهادگران در راستای فقرزدایی و محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار و محروم تلاش می کند.
کد خبر: ۸۸۶۱۲۵۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
خبرگزاری بسیج جامعه زنان: سرهنگ پاسدار عبدالله اصغری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تهران و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران در گفتگو به خبرنگار ما گفت:

سالروز بسیج سازندگی که در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت های مناطق کم برخوردار تلاش می کند را تبریک عرض می کنم و امیدوارم با تلاش های مستمر و بدون وقفه جهادگران شاهد ریشه کنی محرومیت ها باشیم.

وی افزود: بسیج سازندگی با تشکیل گروه های جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم فعالیت هایی همچون ساخت مدرسه، مسجد، آبرسانی، ایجاد و توسعه زیرساخت های روستایی، اشتغال، آموزش و… انجام می دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تهران با اشاره به فرق جهاد سازندگی با بسیج سازندگی گفت: جهاد سازندگی از اعتبارات دولتی برخودار بود ولی بسیج سازندگی با کمک اعتباراتی که از قرارگاه های سپاه پاسداران و کمک خیرین جذب می کند، اقدامات پروژه ها را در عرصه های فرهنگی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال و مباحث بهداشت و سلامت دنبال می کند.

وی در خصوص ماموریت بسیج سازندگی بیان کرد: کمک به دولت در اجرای پروژه های محرومیت زدایی،پروژه های کوچک ،زود بازده و عام المنفعه از ماموریت های بسیج سازندگی است.

اصغری در ادامه افزود: با تهیه نرم افزار جامع مناطق محروم استان تهران که دارای ۱۲۰ در مورد،  وضعیت فرهنگی، معیشتی، اقتصادی، بهداشت، اشتغال، مباحث زیرساختی و… روستاها در این نرم افزار گنجانده شده است و با توجه به آن خدمت رسانی می شود.

وی اذعان داشت: با کمک این نرم افزار اطلاعات۸۰۰ روستای استان تهران جمع آوری شد و از بین آنها ۱۷روستا شامل مناطق خاص بودند که گروه های جهادی فعالیت های محرومیت زدایی را انجام دادند.

وی فعالیت های بانوان در اردوهای جهادی را تحسین کرد و گفت:خواهران با همتی جهادی و عزم جدی در گروه های جهادی تلاش می کنند که قابل ستایش است. در گروه های جهادی بیشترین نقش خواهران برگزاری کلاس های درسی، اقدامات فرهنگی، برگزاری کلاس های تقویتی و جبرانی درسی در مناطق محروم، برگزاری کلاس های احکام و دینی، آموزش مباحث سبک زندگی، برگزاری کلاس های مشاوره پزشکی و روانپزشکی توسط پزشکان خواهر، است. در سال گذشته خواهران بیشترین فعالیت را در حوزه های فرهنگی داشتند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تهران خاطرنشان کرد: خواهران برای جمع آوری محصول های کشاورزی در اردوهای یک روزه  و سه روزه در سطح استان تهران به کمک کشاورزان روستایی می روند.

وی گفت: خواهران جهادگر در موضوع رنگ آمیزی و نقاشی دیوار مدارس در طرح هجرت ۳ به صورت جهادی برای آماده سازی مدارس در سال تحصیلی تلاش کردند.زیبا سازی ۱۸۰ مدرسه در سطح استان تهران در سال ۹۵ انجام شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران اظهار کرد: با توجه به نام گذاری اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد ۴ هزار شغل، در کل استان تهران و مناطق محروم، علاوه بر فعالیت های عمرانی از اولویت های کاری می باشد.

وی افزود: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۴هزار شغل در نظر گرفته شده است.

 
منبع: زنان خبر 
ارسال نظرات