به مناسبت دیدار تاریخی عشایر با حضرت امام (ره) در روز ۲۹ اردیبهشت ۵۸ این روز به نام بسیج عشایر نامگذاری شد.
کد خبر: ۸۸۶۱۰۷۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، بیانیه سازمان بسیج عشایری سپاه صاحب الزمان ( عج) استان اصفهان

بمناسبت ۲۹ اردیبهشت روز بسیج عشایر منتشر شد.

با سلام و صلوات بر حضرت مهدی ( عج )، منجی عالم بشریت و درود به ارواح تابناک شهدا به خصوص ده هزار شهید جامعه عشایری کشور و روح پر فتوح حضرت امام (ره) و سلام به پیشگاه نائب امام زمان حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) و سلام بر ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی بویژه عشایر غیور که امام عزیزمان در دیدار تاریخی  با این قشر وفادار در تاریخ ۲۹ اردیبهشت تداعی کننده میثاق جاودانه عشایر با آرمانهای امام راحل و انقلاب و یادآور دیدار تاریخی عشایر کشور عزیزمان ایران اسلامی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ می باشد به مناسبت این دیدار فرخنده سازمان بسیج مستضعفین این روز را به نام بسیج عشایری نامگذاری گردیده است. امام در این دیدار تاریخی فرمودند (( عشایر ذخایر انقلابند )) و این سخن گهربار درباره این قشر زحمتکش و ولایتمدار برای همیشه ماندگار شد.

عشایر استان اصفهان متشکل از ۳ ایل بزرگ قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه که بی تردید اگر تاریخ هر کدام از ایلات و قبایل و طوایف این عزیزان را ورق بزنیم حکایت های بسیاری از رشادتها، فداکاریها و ایثارگریهای به یاد ماندنی اقوام اصیل را مشاهده خواهیم کرد. صفحات زرین تاریخ بر ما گواهی خواهد داد که بهترین مدافعین در همه دورانهای سخت بر این کشور مرزداران شجاع، مومن و صادق، عشایر بوده اند

همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند عشایر در همه جای کشور از لحاظ شجاعت و فداکاری و شهامت جزو بهترین افراد مردم اند. هیچکس شک ندارد که عشایر در راه اسلام و وطن اسلامی فداکاری کرده اند، هر کس این را منکر شود، منکر واضحات شده است.

عشایر این استان همواره با کلمه مقاومت، فداکاری، ایثارگری از قرن ها پیش آشنا و مأنوس بوده اند و از خصوصیات بارز این قشر عزیز ولایتمداری و حامی علمای دین و سرباز شجاع شریعت و استکبار ستیزی می باشد.

عشایر در بخش های مختلف اقتصادی از جمله فراوردهای دامی، کشاورزی، باغداری، صنایع دستی، زنبورداری و ... نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و در عین حال مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند و در عین حال مردمانی کم توقع، پرکار و سختکوش می باشند که با کمترین بار مالی برای دولت به امر تولید و توجه به اقتصاد مقاومتی مبادرت می ورزند . بسیج عشایر استان نیز به وظایف ذاتی خود با صلابت و روحیه مضاعف خدمتگزار این عزیزان خواهد بود.

سازمان بسیج عشایر استان نیز برای تحقق خواسته بر حق رهبر عظیم الشأن انقلاب با عزمی راسخ و استوار جهت حمایت از تولید داخل و توجه ویژه به عرصه های اقتصاد مقاومتی در جبهه تولید و اشتغال اعلام آمادگی نموده و مطمئناً پراکندگی و صعب العبور مناطق عشایری هیچ تأثیری بر عملکرد و عزم راسخ در جهت خدمت رسانی نخواهد داشت.

 

والسلام من التبع الهدی

 

سازمان بسیج عشایری سپاه صاحب الزمان ( عج) استان اصفهان

ارسال نظرات