خبرهای داغ:
سیدمصطفی میرسلیم گفت: به بهانه جلوگیری از تورم درب‌های کشور را برای واردات باز کردند و در مقابله با قاچاق هم عملکرد ضعیفی داشتند چرا که ۹۰ درصد قاچاق از طریق دولت انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۷۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سید مصطفی میرسلیم در دانشگاه ارومیه، با تبیین ناکارآمدی دولت اظهار داشت: چاره مسائل و مشکلاتی که در کشور نمایان شده جز به‌دست کسانی که اهل شناخت، اهل تجربه و منادی اخلاق باشند حل نمی‌شود.

وی افزود: تفکر و اعتقاد دولت این بود که تحریم کشور را فلج کرده است و باید تحریم‌ها شکسته شوند و برای این کار هم نیاز به مذاکره با آمریکا و لبخند آمریکاست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از فخر فروشی‌های بی‌جای جهانگیری تصریح کرد: آقای جهانگیری با افتخار می‌گوید که فروش نفت را دو برابر کرده‌اند حال آنکه قرار بر این بود که کشور متکی به نفت و فروش خام آن نباشد.

وی با کنایه به دولت‌مردان بیان کرد: چه فایده دارد که فروش نفت را ۲ برابر کرده‌اید اما جوانان کشور بیکارند؟ سرمایه کشور این جوانان هستند و نه نفت و گاز.

میرسلیم گفت: در سال ۷۶ یک مرکز پژوهشی تاسیس کردم که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری را از مشکلات صنعت انتخاب می‌کردیم و ۱۰ رساله دکتری از همان مرکز ارائه شد و ۱۰ محصول ساخت ایران از آن تولید شد چرا که مستقیما با صنعت در ارتباط بود و نه در روی کاغذ که امروز هر دو از هم دورند و در یک کلام "دانشجویان و جوانان بی‌کارند و مسئولین بی‌عار”.

وی اظهار کرد: روز عزای من در همین دولت بود که دانشجویان درخواست توصیه‌نامه به خارج از کشور را از من داشتند و من از این واقعیت به شدت اندوهگین‌ام چرا که آن جوان تحصیل‌کرده‌ای که این همه برای تربیتش نظام زحمت کشیده در نهایت به خارج از کشور برود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان انتقاد ناپذیری دولت افزود: هر موقع که به کارهای دولت اعتراض شد بجای اصلاح گفتند که "شما نمی‌فهمید، این طرح‌ها در دوره ریگان در آمریکای ابرقدرت و بزرگ جواب داده” و امروز نتیجه حرف آن‌ها را می‌بینیم که کشور دچار رکود شده است.

وی تصریح کرد: به بهانه جلوگیری از تورم درب‌های کشور را برای واردات باز کردند و در مقابله با قاچاق هم عملکرد ضعیفی داشتند چرا که ۹۰ درصد قاچاق از طریق دولت انجام می‌شود و کسی که خود کاسب است نمی‌تواند کشور را اداره کند.

میرسلیم بیان کرد: به لطف خدا امسال باران خوبی در کشور بارید و آب دریاچه ارومیه افزایش یافت اما عده‌ای در سوت و کرنا کرده‌اند که دریاچه را احیا کرده‌ایم، کدام احیا؟ این همه در کشور قنات بود که همه خشکیده شده اند چرا؟ بجای آن چاه عمیق زدند و آب سفره‌های زیرین را بیرون آورده و در زمین نشست شده و کشاورزی نابود شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فروردین امسال از همه برای توجه به اشتغال دعوت می‌کند، آقایان به یاد قاچاق می‌افتند و این که از دستگاه‌های جدیدی استفاده کنند که جلوی قاچاق را بگیرد مگر در چهار سال گذشته خواب بودید؟ چرا در این چهار سال کاری انجام ندادید؟ مگر چاقو دسته خود را هم می‌برد؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت قبل برای دور زدن تحریم‌ها در ابتدا وثیقه ۲٫۶ میلیارد دلاری از بابک زنجانی گرفت و بعد از وی استفاده کرد اما دولت فعلی نه و بعلاوه ۴٫۱ میلیارد دلار پول نفت در سال ۹۳ الآن مشخص نیست که چه شده است، و ۱۶ میلیارد دلار هم به‌تازگی به این اعداد اضافه شده است یعنی جمعا ۲۰ ملیارد ناپدید شده است.

وی اظهار کرد: دولت دروغ‌های زیادی به مردم گفته است همانند احیاء دریاچه ارومیه، ریزگرد‌های خوزستان و یا محیط زیست و آقایان دولت‌مرد تازه قصد اقدام دارند که ظاهرا چهار سال خواب بوده‌اند.

میرسلیم با انتقاد از روند مناظرات انتخاباتی هم بیان کرد: در مناظره اول به‌عنوان اولین نفر به تریبون رفته و پاسخ دادم اما بعد از من به همدیگر تاختند که من بهت‌زده شدم! چرا که سال‌ها در حزب موتلفه آموخته‌ایم که چگونه به‌هم احترام بگذاریم و چگونه بایکدیگر صحبت بکنیم.

وی افزود: مناظره دوم به خیر گذشت اما در مناظره سوم عده‌ای آبروی نظام را بردند و شرایطی که نمی‌توان همه اسناد را رو کرد و یا پاسخ داد سبب ایجاد شبهه در افکار عمومی می‌شود که مردم را از نظام مایوس می‌کند که به این نوع مناظره افشاگری غیر شرعی می‌گویند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر مشکلی با دولت داریم نه خود آن‌ها بلکه عملکرد آن است و منکر زحمات آن هم نیستیم اما نقاط ضعف هم دارد که برای ازبین بردن همین خلا‌ها آمده‌ام اما با این وجود هرکز به خود افراد انتقاد نکردم بلکه منتقد عملکرد آن‌ها هستم.

ارسال نظرات